kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

شوکه شدن مقامات رژیم صهیونیستی از «فعالیت چندساله جاسوسان» علیه این رژیم

پس از ادعای روز چهارشنبه سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره فعالیت چهار جاسوس ایرانی در فلسطین اشغالی، مقامات امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی گفتند که از شنیدن چنین خبری مبهوت شدند.
 
 
 
مقامات امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی بیان کردند که از فعالیت چندساله جاسوسان ایرانی در فلسطین اشغالی شوکه‌ شده‌اند و متوجه نشده‌اند که این گروه چگونه تشکیل شده است.
به گزارش فارس، عصر چهارشنبه سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار جاسوس زن از ساکنان اراضی اشغالی و یک مرد را به ظن جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.
شبتای شاویت، رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم در این خصوص اظهار داشت: من به عنوان کسی که در رأس سرویس محافظت از اسرائیل و جزو افراد جذب‌کننده ایرانیان برای حفاظت از اسرائیل بودم، واقعا از کشف [جاسوسان] شوکه شدم. برای من به شخصه دشوار است که چنین رویدادی را باور کنم.
عاموس گیلعاد از سرلشکرهای بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی و از مقام‌های سابق نهاد امنیت تل‌آویو گفت: اگر روزی به من گفته شود که یکی از وزیران سابق برای ایران جاسوسی خواهد کرد -به عنوان آخرین جاسوس- این را باور نخواهم کرد؛ اما از شانس بد، این در ارتباط با «گونن سگو» (وزیر و عضو کنست که در می سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد) رخ داد.
گیلعاد اضافه کرد: چنین شبکه‌ای که از پنج سال پیش در اسرائیل فعالیت دارد، یک دستاورد بزرگ برای ایران است زیرا این نشان می‌دهد که جامعه ما در حال فروپاشی است و می‌توان به آن نفوذ کرد. نمی‌توانم میزان خسارتی را که احتمال داشت پس از جذب فرزندان یکی از این زنان در دستگاه اطلاعات نظامی (امان) اتفاق بیفتد، تصور کنم.
روز چهارشنبه منابع عبری‌زبان به نقل از شاباک خبر داده بودند که از یکی از جاسوسان خواسته شده بود که پسرش را برای خدمت به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بفرستد.
شاباک روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که چهار زن یادشده از ساکنان «حولون»، «بیت شیمش»، «کفار سابا» و قدس هستند.
بنا بر ادعای شاباک، از برخی از این چهار نفر خواسته شده که از نهادها و وزارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی عکسبرداری کنند و برخی مقامات عالی‌رتبه وزارت جنگ و امنیتی این رژیم را زیر نظر بگیرند.
در ادامه این ادعا عنوان شده بود که از برخی از این افراد خواسته شده که به یکی از نمایندگان زن کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نزدیک شوند.
شاباک همچنین مدعی شد که همسر یکی از این زنان ساکن فلسطین اشغالی نیز به اتهام کمک در تصویربرداری از سفارت آمریکا دستگیر شده است.
سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیش‌تر نیز خبر داده بود که نظافتچی خانه بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار یک گروه هکری وابسته به ایران قرار داده است.
مقام سابق اطلاعات ارتش اسرائیل:
نمی‌توانیم به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم 
خبر دیگر اینکه، مسئول سابق میز ایران در اطلاعات ارتش اسرائیل، می‌گوید اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران از توان تل‌آویو خارج است.
 دنی سیترینوویتش، رئیس سابق شاخه‌ ایران در دایره‌ تحقیق و تحلیل اطلاعات نظامی اسرائیل است که اخیراً در گزارشی در اندیشکده‌ آمریکایی شورای آتلانتیک، به مسئله‌ سیاست‌های تل‌آویو در قبال برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است: «من زمانی رئیس شاخه‌ای ایران در دایره‌ تحقیقات اطلاعات نظامی اسرائیل بودم. اسرائیل به این دلایل نمی‌تواند به برنامه‌ هسته‌ای ایران حمله کند.
به گزارش مشرق، سیترینوویتش که ۲۵ سال در سِمت‌های مختلف فرماندهی در اطلاعات نظامی اسرائیل خدمت کرده و از جمله نماینده‌ اداره‌ تحقیق و تحلیل این سازمان در آمریکا بوده، معتقد است حمله‌ نظامی به هیچ عنوان نمی‌تواند راه‌حلی برای برنامه‌ هسته‌ای ایران باشد.