kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
با سخنرانی مجازی رئیس‌جمهور در قم برگزار شد

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد روز پنجشنبه با پیام تصویری آیت‌الله مکارم شیرازی و سخنرانی مجازی رئيس‌جمهور برگزار شد.

 

قم- خبرنگار کیهان:
رئيس‌جمهور در سخنرانی مجازی خود در این جلاسیه با بیان اینکه رفع تحریم‌ها یکی از اولویت‌های کاری دولت است و عزت‌مندانه آن را دنبال می‌کنیم، گفت:‌ در این مدت چند ماهه خدمت دولت سیزدهم صادرات نفت 40 درصد افزایش یافته و پول حاصل از صادرات نیز در حال بازگشت به کشور است.
آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در کنار رفع تحریم‌ها، مسئله خنثی‌سازی تحریم و صادرات غیرنفتی نیز با جدیت توسط دولت دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه تورم نگرانی اصلی مردم است بیان داشت، براساس آمارهای بانک مرکزی تورم امروز کشور در 70 سال گذشته بی‌نظیر بوده است، اما با این وجود برخی اقدامات دولت موجب شده که تورم سیر نزولی پیدا کند و دولت برای تغییر شرایط به طوری که برای عموم مردم ملموس باشد در حال تلاش و اقدام است.
رئيس‌جمهور با اشاره به این نکته که؛ جامعه با نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو است و اجرای عدالت محوری‌ترین مسئله‌ای است که امروز باید در کشور انجام شود گفت: در مسئله عدالت چیزی که مهم است اجرای عملی و میدانی عدالت است به نحوی که مردم مزه شیرین آن را بچشند و سخن از عدالت از حد کتاب، شعار و شعر فراتر برود.
وی تصریح کرد: در مسئله اجرای عدالت همه مردم و مسئولان باید در کنار هم باشند و آمادگی‌های آن نیز شکل گرفته است و دولت سیزدهم در پی این است که عقب‌ماندگی‌های عدالت در کشور را جبران کند.
دکتر رئیسی گفت: در آغاز دولت سیزدهم ذخایر کالاهای اساسی اطمینان بخش نبود در حالی که امروز هیچ نگرانی از ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پیام تصویری خود به این اجلاسیه بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جذب جوانان تاکید کرد و بیان داشت: نقش مردمی مذهب نباید کمرنگ شود زیرا کمرنگ شدن نقش مردمی مذهب به شعائر دینی ضربه می‌زند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از مساجد برخاست و این مساجد بودند که مبدا انقلاب شدند، مردم در مساجد تعلیمات لازم می‌دیدند و در بین عموم مردم توزیع و تبلیغ می‌کردند، رکن بودن مساجد در کشور باید حفظ شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: علمای اسلام به فکر فقرا و افراد مستمند باشند، به تازگی در مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده که اتفاق مبارکی است، ورود مساجد در امور خیریه مانند احداث درمانگاه مسئله ارزشمندی است.
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دانشجویان و نسل جوان باید با نقش شیعه و اسلام در پیشرفت علم و دانش در طول تاریخ آشنا شوند، اگر این آشنایی صورت بگیرد زمینه برای پیشرفت جهان اسلام فراهم می‌شود.
در نشست‌های صبح و عصر این اجلاسیه آیات عظام حسن سبحانی، حسینی بوشهری، احمد خاتمی، علیرضا اعرافی و همچنین علمای بلاد به صورت حضوری و مجازی دیدگاه‌ها و رهنمودهای خود را بیان کردند.