kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

رئیس‌سازمان انرژی اتمی با خانواده شهید دکتر مسعود علیمحمدی دیدار کرد

رئیس‌سازمان انرژی اتمی با خانواده دانشمند شهید هسته‌ای دیدار کرد.

 

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران عصر چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه و در سالروز شهادت شهید مسعود علیمحمدی، به دیدار خانواده معزز این شهید راه دانش و عزت کشور رفت و با اعضای خانواده گفت‌وگو کرد.
معاون رئیس‌جمهور در این دیدار  با بیان اینکه دکتر علیمحمدی حق بزرگی به گردن ما دارد، اظهار داشت: بزرگداشت یاد و خاطره ایشان و همه شهدا برای ما نه به صورت شکلی و نمایشی بلکه به صورت قلبی و ایمانی یک تکلیف است. این برای خود ما یک یادآوری است که حواسمان باشد شهدا رفتند که ما راهشان را ادامه دهیم. شهید در زمان خودش یک اثری دارد و در ضمیر خودش از خدا می‌خواهد اعمالش پذیرفته باشد. شهدایی که کارهای فکری و علمی انجام دادند، برای خودشان صدقه جاریه ایجاد کرده‌اند و مسیری را باز کرده‌اند که اثر خون شهید کمک می‌کند آن راه پر رونق‌تر باشد و حرکتی پرشتاب داشته باشد. یادبودها و بزرگداشت‌ها نوعی دلگرمی برای خانواده شهید است که به راه شهید خودشان ایمان داشته باشند و برای ما تذکری است که راه شهید را شایسته‌تر ادامه دهیم.
رئیس‌سازمان انرژی اتمی با اشاره به خواسته اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مبنی بر برچیدن و بازکردن پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران، گفت: صنعتی که می‌خواهند پیچ و مهره‌های آن را باز کنند، همه بخش‌های این صنعت در تراز بالای صنعت پیشرفته قرار دارد. اگر امروز امکانات صنعت هسته‌ای همچون تجهیزات تولید رادیودارو را نداشتیم، آنها به ما رادیودارو نمی‌دادند، کما اینکه آنچه نمی‌توانیم تولید کنیم را نمی‌دهند. یعنی در حوزه بهداشت و درمان که حوزه انسانی است و شعارش را می‌دهند، ما را تحریم کردند و در اختیار نمی‌گذارند. بنابراین ما باید با تحقیقات خودمان به آن برسیم.