kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

پیش‌بینی کاهش دمای هوا و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

 


رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور از کاهش دما از ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه امروز شنبه، 25 دی‌ماه در اغلب مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، اظهارداشت: شدت بارش برای امروز در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. ضیائیان افزود: امروز در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد. یکشنبه بارش در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی ادامه خواهد داشت، همچنین در این روز با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب، سواحل خزر و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش خواهیم بود. وی ادامه داد: شدت بارش در استان‌های فارس، خراسان جنوبی‌، جنوب بوشهر، برخی مناطق هرمزگان و کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان‌، گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج‌فارس خواهد بود. در این روز بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غالبا به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود. رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کشور طی دوشنبه نیز گفت: در این روز به‌جز نواحی کویر مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد که در نواحی جنوبی باران و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس و البرز، غرب و شمال غرب کشور عمدتا برف خواهد بود. ضیائیان بیان داشت: سه‌شنبه بارش در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب‌، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به کاهش دما در کشور افزود: تا یکشنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، همچنین از یکشنبه تا سه شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش دما انتظار می‌رود.
این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز شنبه، ابری و بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و وقوع رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۵  و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و فردا نیمه ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.