kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
یادی از شهید علی‌یار فراری

ادای دین به انقلاب(حدیث دشت عشق)

 
 
 
بسیجی شهید علی‌یار فراری 15 خرداد سال 1349 در روستای کلگه‌زار از توابع بخش تشان شهرستان بهبهان چشم به جهان گشود و در نوجوانی از طریق گروهان علی‌اکبر(ع) گردان فجر به جبهه اعزام شد.
نوجوانی آرام و خنده‌رو بود و به صورت مستمر به جبهه می‌رفت که سری آخر 6 ماه مداوم در کنار رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت. وی به همراه تعداد زیادی از رزمندگان بهبهانی صبح روز 19 دی سال 1365 برای حضور در عملیات کربلای پنج عازم جبهه بود که در جاده شهید صفوی مورد حمله شیمیایی دشمن قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
پس از مجروحیت برای انجام مراحل درمان به تهران اعزام شد ولی روح بلندش در روز 23 دی سال 1365 به آسمان پرکشید و شهد شیرین شهادت را نوشید. پیکر پاکش پس از 13 روز به بهبهان منتقل شد و بعد از تشییع در گلزار شهدای روستای کلگه‌زار بخش تشان در صحن آستان مقدس امامزاده پیرجمال آرام گرفت. شهید علی‌یار فراری در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشت: «خدایا به من توفیق بده تا پای در راه اسلام نهم و در راه خونین اسلام قدم بردارم و جان ناقابل خود را نثار مکتب و دین اسلام کنم و دین خود را نسبت به اسلام عزیز ادا نمایم و تکلیفی را که بر عهده‌ام گذارده شده است را انجام دهم. ان‌شاءالله که در صحنه‌های انقلاب حضور بهم رسانیم. پای‌‌بند خون شهدا باشیم و مساجد را خالی نکنیم.»