kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

خواندنی از ورزش 

 
 
* محمد نصیری پیشکسوت شاخص وزنه برداری ایران هفته گذشته به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. برای مشخص شدن وضعیت قلب نصیری، آنژیوگرافی انجام شد که مشخص شد خوشبختانه رگ‌های قلب او مشکلی ندارند اما چون دریچه میترال قلبش مشکل دارد باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و طبق گفته همسرش نیاز به تعویض دریچه میترال وجود دارد. نصیری فعلا در بخش مراقبت‌های ویژه (CCU) بیمارستان مدرس بستری است و پزشکان امروز در مورد تعیین زمان جراحی قلب او تصمیم گیری می‌کنند. نصیری دارنده مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک است و ۵ طلا، یک نقره و سه برنز جهان را هم در کارنامه دارد.
* حمزه زرینی بازیکن تیم پیکان و امین رضوی بازیکن تیم مس رفسنجان تا تشکیل کمیته انضباطی از همراهی تیم‌های خود در دیدارهای لیگ برتر والیبال مردان سال ۱۴۰۰ محروم شدند.تیم‌های مس و پیکان چند روز پیش در سالن 
۹ دی شهر رفسنجان به مصاف یکدیگر رفتند و تیم میزبان سه بر دو خودروسازان را شکست داد، اما این دیدار با حاشیه‌هایی همراه بود.
* در نخستین روز از جام جهانی شمشیربازی سابر گرجستان، رقابت انفرادی دختران برگزار شد. چهار نماینده ایران در مرحله گروهی به رقابت پرداختند که موفق به صعود از این مرحله شدند. اما در جدول مقدماتی، سه نماینده ایران در دور نخست حذف شدند و تنها یک نفر از آنها به دور بعد صعود کرد.نجمه سازنچیان، کیانا باقرزاده و پریماه برزگر شکست خوردند اما فائزه رفیعی به دور بعد صعود کرد.
* نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان دیروز به زمین تنیس رفت تا برای مسابقات آزاد استرالیا تمرین کند. وکلای نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان، در اسنادی به دادگاه گفتند که او به‌دلیل ابتلا به کرونا در اواسط دسامبر، برای ورود به استرالیا از زدن واکسن معاف بوده است استرالیا به‌علت واکسینه نبودن جوکوویچ بعد از فرود آمدن او در ملبورن به این تنیسور اجازه ورود نداد.اکنون وزیر مهاجرت استرالیا، ویزای نواک جوکوویچ صربستانی را لغو کرد و این بازیکن با اخراج از این کشور روبه‌رو شد.تنیس‌باز شماره یک مردان جهان قرار بود تا در مسابقات اوپن استرالیا که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، بازی کند.
* محسن قاسمی ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال طلای آسیا که دو سال پیش در یک مرکز کمپ ترک اعتیاد در بروجرد مورد ضرب و شتم شدید پرسنل کمپ قرار گرفته بود و به دلیل آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه، به کما رفته بود، سرانجام در سن ۳۱ سالگی درگذشت. قاسمی علاوه‌بر کسب مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۱، مدال طلای آسیا در رده جوانان در سال ۲۰۱۰ و نقره و برنز نوجوانان آسیا را در کارنامه خود داشت. او همچنین در سال ۲۰۱۲ به همراه تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان جام جهانی شد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه کشتی ایران تسلیت می‌گوید.