kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی زیر مشت و لگد نظامیان صهیونیست جان داد

 

پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی پس از بازداشت و ضرب و شتم توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال رام الله به شهادت رسید.
«عمر عبدالمجید اسعد»، پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی ساکن روستای «جلجلیا» در شمال رام الله بر اثر جراحت‌های ناشی از ضرب و شتم توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. به گفته منابع محلی، این شهید فلسطینی بامداد دیروز در مسیر بازگشت به خانه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی که به روستای جلجلیا یورش برده بودند، بازداشت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. نظامیان صهیونیست پس از بازداشت، دست‌ها و چشمان او را بستند و سپس در کنار یک ساختمان در حال ساخت بر روی زمین رهایش کردند. این پیرمرد فلسطینی در نهایت جان خود را بر اثر شدت جراحت‌های وارده از دست داد.
واکنش‌ها
جنبش حماس نسبت به شهادت «عمر عبدالمجید» پیرمرد ۸۰ ساله فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. «حسین ابو کویک» یکی از رهبران جنبش «حماس» اعلام کرد که تروریسم برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی و ضرب و شتم و به شهادت رساندن «عمر عبدالمجید» در منطقه «جلجلیا» در شمال «رام الله» جنایتی شوم است. وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که روند پیگیری پرونده این جنایت و دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در دادگاه جرائم بین‌المللی تسریع کند. ابوکویک همچنین اعلام کرد که تشدید اشغالگری و شهرک ‌سازی‌های غیر مجاز رژیم صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین مستلزم وحدت فلسطینیان و افزایش مقاومت مردمی علیه اقدامات این رژیم و توقف فوری همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل‌آویو است.
از سوی دیگر، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس به زخمی شدن یک نظامی صهیونیست که توسط یک خودروی فلسطینی در نزدیکی شهرک حلمیش واقع در غرب شهر رام‌الله زیر گرفته شده بود، واکنش نشان داد. قاسم تصریح کرد که این عملیات بار دیگر نشان داد که ما با یک اقدام انقلابی در سراسر کرانه باختری مواجه هستیم. بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی جنبش حماس همچنین گفت که گسترش مقاومت در شهرهای کرانه باختری، پاسخ طبیعی به وجود اشغالگران، سیاست‌های جنایتکارانه آنها علیه ملت فلسطین، مقدسات این ملت و اسرای قهرمان آن است. وی تأکید کرد که آتش انقلاب در کرانه باختری جز با بیرون راندن اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست، خاموش نخواهد شد.
روز سه‌شنبه رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک نظامی ۱۹ ساله این رژیم در نزدیکی چهارراه «نفیه تسوف» واقع در نزدیکی شهرک حلمیش توسط یک خودروی فلسطینی زیر گرفته شد. بنابراین گزارش، این نظامی صهیونیست با بالگرد به یک بیمارستان اسرائیلی انتقال داده شد و راننده فلسطینی آن نیز توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد.
همچنین بر اثر اعتراضات و درگیری‌های شدید عصر سه شنبه بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه النقب در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شد. این درگیری‌ها در پی تلاش یک انجمن صهیونیست برای کاشتن درخت در منطقه النقب اتفاق افتاد. پایگاه العهد به نقل از منابع محلی با بیان این خبر افزود:« نظامیان رژیم صهیونیستی مدعی شدند معترضان فلسطینی خط راه آهن را با سنگ مسدود کرده‌اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.» «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به این حادثه واکنش نشان داد و گفت، نباید به معیشت ساکنان این منطقه آسیب بزنیم و می‌توانیم کاشتن درخت را موقتاً متوقف کنیم.