kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
سخنگوی سازمان هواپیمایی:

فروش بلیت هواپیما کمتر از ۶۰۰ هزار تومان ممنوع نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فروش بلیت هواپیما کمتر از نرخ ۶۰۰ هزار تومان تخلف محسوب نمی‌شود و این سازمان برای ارزان‌فروشی بلیت مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.
 
 
 
 
میر اکبر رضوی در گفت‌وگو با ایرنا درباره شایعه ورود سازمان هواپیمایی به برخورد با شرکت‌هایی که ارزان‌فروشی بلیت هواپیما دارند، افزود: ارزان‌فروشی به معنای کاهش خدمات هوایی مشکل ایجاد خواهد کرد، اما اگر با هدف پر کردن صندلی پرواز در سفرهای کم مسافر باشد هیچ ممنوعیتی برای شرکت‌های هواپیمایی قائل نیستیم. 
سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیح ‌داد: پارسال نرخ بلیت هواپیما ۱۰ درصد افزایش یافت اما پاییز امسال قیمت‌ها را بین ۱۰ تا 
۳۰ درصد و با میانگین ۱۵ درصدی در همه مسیرها کاهش دادیم.
وی با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری شده است، ادامه‌ داد: کاهش نرخ‌ها اعلام و سقف قیمتی نیز برای همه نرخ‌ها گذاشته شد و سازمان هواپیمایی نیز اعلام کرد هر شرکت هواپیمایی بالاتر از نرخ‌های اعلام شده اقدام به فروش داشته باشد، تخلف است و با آن برخورد 
می‌شود.
رضوی گفت: برخی رسانه‌ها به‌تازگی اعلام کردند که فروش بلیت هواپیما زیر ۶۰۰ هزار تومان تخلف است، ارزان‌فروشی محسوب می‌شود و سازمان هواپیمایی با آن برخورد می‌کند؛ این موضوع را تکذیب می‌کنیم، سازمان هواپیمایی با این موضوع مخالف است زیرا در این صورت مانع اجرای آزادسازی و رقابت بین ایرلاین‌ها  شده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در عین حال این ملاحظه وجود دارد که اگر شرکت‌های هواپیمایی به بهانه ارزان‌فروشی، خدمات هوایی و کیفیت مشتری‌مداری را کاهش داده‌اند یا ایمنی پروازها رعایت نشده باشد، برخورد خواهیم کرد.
به گفته این مقام مسئول، فروش بلیت هواپیما با نرخ‌های بالاتر از سقف تخلف است و با آن برخورد خواهد شد و فروش با قیمت‌های خیلی پایین نیز جای بررسی و ورود سازمان را دارد، اما به‌طور کلی سازمان هواپیمایی مخالف برقراری کف قیمت‌ها است.
همچنین معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان «بلیت پروازهای داخلی کف قیمتی ندارد» گفت: با دامپینگ در حمل‌ونقل هوایی برخورد می‌کنیم.
ابوالقاسم جلالی  در گفت‌وگو با تسنیم درباره مسائل پیش‌آمده طی روزهای اخیر برای قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان هواپیمایی کشوری مراقبت در راستای حفظ منافع مردم است،‌ ضمن این‌که باید در رابطه با حفظ ناوگان موجود و ارتقای آن اقدامات لازم را انجام 
دهد.
وی با یادآوری افزایش 10 درصدی قیمت پروازهای داخلی در آبان‌ماه سال گذشته، افزود: بر این اساس برای پروازهای داخلی سقف قیمت در نظر گرفته شد و کف قیمتی مطرح نشد و بنابراین شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با هر قیمتی پروازهای خود را به‌فروش برسانند.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در پروازهای پرتقاضا مانند مشهد یا مقاصد گردشگری که یک مسیر آن مسافر دارد، شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از انجام پرواز خالی باید بتوانند با قیمت‌های پایین بلیت پروازها را عرضه کنند.
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که به همین دلیل پروازهای داخلی کف قیمت ندارد، تصریح کرد: در عین حال سازمان هواپیمایی کشوری با رقابت مضر در صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور برخورد می‌کند، چراکه این نوع رقابت به صنعت ضربه می‌زند و ما جلوی آن را خواهیم 
گرفت.