kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

آثار هنری دیده‌نشده از دوران انقلاب به نمایش درمی‌آید(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه «آینه در آینه» شامل ۹۰ اثر نقاشی، عکس، پوستر انقلابی از سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۶۳ است که حدود نیمی از کارها تاکنون در هیچ نمایشگاهی به نمایش درنیامده است.

به گزارش فارس، نشست خبری نمایشگاه «آینه در آینه» با حضور احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و کیانوش معتقدی، کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه» (مروری بر تحولات هنر معاصر ایران ۱۳۶۳- ۱۳۵۳) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
آقایی در این نشست گفت: تصمیم گرفتیم در کنار نمایشگاه‌های جدید، گنجینه‌های دیده نشده را هم در معرض دید قرار دهیم. نمایشگاه «آینه در آینه» از دوره اعتراضی (انقلاب مشروطه) و هنرمندان مستقل آغاز می‌شود و تا انقلاب اسلامی ادامه می‌یابد و به دفاع مقدس می‌رسد. در دهه ۴۰ هنر اعتراضی را با ادبیات داریم و سپس در دهه ۵۰ به هنر تجسمی وصل می‌شود.
رئیس موزه هنرهای معاصر تهران پیرامون «آینه در آینه» توضیح داد: نمایشگاه‌های اینچنینی در ایران معمولاً به محتوای هنر اعتراضی می‌نگرند، بنابراین تصمیم گرفتیم از وجه هنری به آن بپردازیم. با این دیدگاه، ما نمایشگاه‌های دیگری هم با عنوان «آینه در آینه» در ادامه خواهیم داشت.
نمایشگاه «آینه در آینه» بعدازظهر سه‌شنبه ۲۸ دی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.