kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
هاآرتص:

پهپادهای حزب‌الله در حال جمع‌آوری اطلاعات از اسرائیل هستند

 

سرویس خارجی-
روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی به موضوع هراس سران رژیم صهیونیستی نسبت به آنچه استفاده روز افزون حزب‌الله از پهپادها برای جمع‌آوری اطلاعات از این رژیم خوانده، پرداخته است.
قدرت روز افزون حزب‌الله لبنان به یک کابوس برای مقامات صهیونیستی تبدیل شده است. همین چند روز پیش بود که یکی از رسانه‌های صهیونیستی طی گزارشی سرتاسر نگرانی نوشت حزب‌الله لبنان دست‌کم حدود 2000 پهپاد در اختیار دارد. حالا روزنامه عبری «هاآرتص» نیز در گزارشی نوشته که به دلیل استفاده روزافزون حزب‌الله لبنان از پهپادها، «در میان سران نظامی و سیاسی اسرائیل حالتی از نگرانی به وجود آمده است». این روزنامه توضیح داده که پس از کسب تجربه حزب‌الله در سوریه، استفاده این حزب از پهپادها در حال افزایش است: «استفاده حزب‌الله از این هواپیماها با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد اسرائیل برای اهداف عملیاتی است و از همین رو رهبران سیاسی و نظامی در تل‌آویو نسبت به این قضیه همچنان نگران هستند.»
این روزنامه در ادامه نوشت «پهپاد حزب‌الله که جمعه گذشته پس از عبور از مرز توسط ارتش اسرائیل سرنگون شد، پنجمین پهپاد از نوع خود است که تنها در یک سال گذشته سرنگون شده است». «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونسیتی نیز جمعه گذشته در توئیتر با انتشار تصاویری مدعی شده بود که ارتش این رژیم به تازگی یک پهپاد متعلق به جنبش حزب‌الله لبنان را سرنگون کرده که از آن برای جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی استفاده می‌شده است. سخنگوی ارتش تل‌آویو همچنین گفته بود که در پهپاد مذکور تصاویری محرمانه از نیروهای حزب‌الله در حال تمرین استفاده از پهپاد ثبت شده که تل‌آویو به آن دست پیدا کرده است.
در همین حال روزنامه الاخبار لبنان نیز نوشته چنین ادعایی حماقت اسرائیل را نشان می‌دهد چراکه تصاویر منتشر شده خود ادعای سخنگوی ارتش [رژیم] اشغالگر را رد می‌کند. در یکی از این تصاویر، جوانانی دیده می‌شوند که ادعا شده از اعضای حزب‌الله هستند در حالی که آنها لباس غیرنظامی بر تن دارند و در یک مکان عمومی که اطراف آن پر از خودرو است، ایستاده‌اند. در عین حال، هیچ پرچم یا چیز دیگری وجود ندارد که نشان دهد این افراد مرتبط با حزب‌الله هستند.
هنیه: مسئله اسرا مسئله ملی است
خبر دیگر اینکه، اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرده که مسئله اسرای فلسطینی برای این جنبش، یک مسئله ویژه ملی است. هنیه با بیان اینکه حماس همیشه به نحوه آزاد‌سازی اسرای فلسطینی می‌اندیشد، به شبکه خبری الجزیره گفت: «ادبیات حماس، مبتنی بر مفهوم مشارکت است.»
وی گفت که همه در فلسطین باید بر اساس نقشه سیاسی و نقشه فعالیت مقاومتی تلاش کنند. هنیه حماس را یک جنبش آزادیخواهانه و ملی‌گرا عنوان کرد که به هر کس، به اتحاد فلسطین باور داشته باشد، احترام می‌گذارد. رئیس‌دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه این جنبش در عرصه مقاومت و جهاد، در صدر قرار دارد، درباره «احمد یاسین» رهبر معنوی این جنبش، گفت: «روح مقاومت در احمد یاسین، وجود داشت و با بدن فلج خود، توانست انقلاب و انتفاضه به پا کند.» هنیه چندی پیش تأکید کرد که این جنبش، رژیم صهیونیستی را مجبور به معامله تبادل اسرا خواهد کرد. وی گفت که حماس، چهار اسیر اسرائیلی را در اختیار دارد و اگر این رژیم، حاضر به انجام این معامله نباشد، حماس نیز از طریق نیروهای خود، فشار را افزایش خواهد داد.