kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

مراسم گلدن گلوب در سکوت برگزار شد(اخبار ادبی و هنری)

برندگان هفتادونهمین دوره جوایز گلدن‌گلوب، بدون حضور مردم و در غیاب نامزدهای دریافت جوایز و نمایندگان رسانه‌ها، بدون فرش قرمز و سر و صداهای همیشگی و حتی بدون پخش زنده تلویزیونی، به شکل کاملاً خصوصی و در سکوت برگزار شد و برگزیدگان از طریق وب‌سایت این مراسم اعلام شدند!   
 
 
 
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود «HFPA» که اواخر ژانویه و اوائل فوریه هر سال، این جوایز را به بهترین آثار سینمایی و تلویزیونی داخلی و خارجی یک سال اهدا می‌‌کند، اعلام کرده که این مراسم به‌دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در آمریکا به‌صورت محدود برگزار شده اما براساس اخباری که در طول سال گذشته انتشار یافت، این انجمن و مراسم گلدن‌گلوب درگیر جنجال‌هایی در رابطه با «رعایت نکردن تنوع‌ در رای‌دهندگان برای انتخاب برندگان جوایز»، «مشکلات اخلاقی» و «فساد فرهنگی» شده بود و تعدادی از بازیگران معروف سینما مانند تام کروز و اسکارلت جوهانسون عملکرد این انجمن را محکوم کرده و حتی جوایز قبلی خود را بازگردانند.
شبکه تلویزیونی NBC نیز که در ۲۵ سال گذشته، هرسال مراسم گلدن‌گلوب را به‌طور زنده پخش می‌کرد، پخش مراسم امسال را لغو و همچنین بسیاری از هنرپیشه‌های معروف سینما حضور در آن را تحریم کردند. 
به این ‌ترتیب، مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های هالیوود که هرسال به گفته منابع رسانه‌ای حدود ۱۸میلیون تماشاگر تلویزیونی را به‌خود جذب می‌کرد، یکشنبه‌شب، بدون فرش قرمزی که ساعت‌ها زمان شبکه‌های تلویزیونی را‌ اشغال کند و بدون پخش زنده، به‌صورت یک رویداد خصوصی ۹۰ دقیقه‌ای در هتل بورلی هیلتون لس‌آنجلس، تنها با حضور برخی از دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگزار شد. 
نکته جالب اینکه یکی از اتهامات مراسم گلدن‌گلوب، گرفتن رشوه برای انتخاب برگزیدگان خاص بوده است. این در حالی است که هر سال برندگان و حتی نامزدهای دریافت جوایز این مراسم با برگزیدگان سایر مراسم «فصل جوایز» به‌خصوص مراسم اسکار شبیه است! و اگر قرار به گرفتن رشوه باشد، در واقع این رشوه به همه اعضای آکادمی اسکار و تمامی آن کانون‌ها و اتحادیه‌های هنری و کلیه انجمن‌ها و حلقات نقد فیلم در غرب داده شده است، چرا که منتخبان آنها نیز با برگزیدگان گلدن‌گلوب مشابهت دارند!