kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

آغاز ثبت‌نام مردان مجرد در نهضت ملی مسکن

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام آقایان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ دیروز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده درباره اظهار کرد: ثبت‌نام آقایان مجرد بالای 23 سال از ساعت 12 امروز آغاز می‌شود و تا 20 بهمن‌ماه امسال به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پالایش متقاضیان پس از اتمام زمان ثبت‌نام، آغاز می‌شود. افرادی که واجد شرایط باشند سایر مراحل استعلام و بررسی مدارک را مانند سایر گروه‌ها طی خواهند کرد. ضمن این‌که اطلاعات و شیوه‌نامه‌ای نیز در این رابطه تنظیم شده تا این دسته از متقاضیان با رعایت آنها نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر گفته بود: در دوره جدید ثبت‌نام، آقایان مجرد بالای 23 سال می‌توانند از دوشنبه هفته آینده 20 دی‌ماه اقدام به ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) کنند.
محمودزاده با اشاره به این‌ شرط که تحویل واحدها به آقایان مجرد، تأهل آنها خواهد بود، تأکید کرد: در صورتی که متقاضیان در موعد تحویل متأهل نشده باشند، تمام تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته‌شده برای آنها حذف و واحد مسکونی به قیمت روز تحویل می‌شود.
صدور قبض مالیاتی خانه‌های خالی تا 30 دی
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای در رابطه با اشتباه برداشت و مباحثی که نیازمند هماهنگی بین دو مجموعه است با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.
محمودزاده ادامه داد: اطلاعاتی که تا امروز در رابطه با خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی داده شده شامل یک میلیون و 174 هزار
واحد بوده است. قرار شده در اولین فرصت، بخش‌ واحدهای حقوقی را ظرف یکی دو روز مجدداً برای سازمان امور مالیاتی ارسال
کنیم.
وی با اشاره به این‌که اطلاعات مذکور در ساختار MPLS (الکترونیکی) یا به صورت دستی در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد:‌ تا 30 دی‌ماه 1400 قانون مهلت داده شده و از اول بهمن‌ماه وارد صدور قبض‌های مالیاتی خواهیم شد. این هماهنگی صورت گرفته و همان اطلاعات مجدداً ویرایش شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.
همچنین معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای با تایید پیامک ارسال شده از سرشماره V.MASKAN بر تعیین وضعیت خانه‌ خالی تا روز اعلام شده تاکید کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: « بر اساس تکلیف وزارت راه و شهرسازی و همچنین اطلاعات دریافتی از  دستگاه‌های مختلف کشور، تعدادی ملک که وجود ساکن در آنها تاکید شده است در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد. جهت تعیین تکلیف وضعیت سکونت این املاک پیامکی با سرشماره V.MASKAN به مالکان این املاک ارسال شد که متن این پیامک بدین شرح است: «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفا تا تاریخ 20 دیماه 1400 یا 23 دیماه 1400 وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر اینصورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.»
در این اطلاعیه تصریح شده است: « در همین راستا مالکان مذکور لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند. بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.»
در پایان اطلاعیه آمده است: « مضمون پیامک ارسال شده با سرشماره V.MASKAN کاملا موردتایید وزارت راه و شهرسازی است و شایعات مرتبط با جعلی بودن این پیامک با این سرشماره صحت ندارد».