kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* خطابه آتشین و کوبنده رئيس‌جمهور فسادستیز در دومین سال نکوداشت سیدالشهدای مقاومت مایه امیدواری بود. این بسیار دلگرم‌کننده است که در گام دوم انقلاب رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب خمینی کبیر(ره) سکاندار دستگاه اجرایی است. امامی که فرمود: آمریکا را زیر پا له می‌کنیم و رئيس‌جمهور عزیزمان گفت: اگر ترامپ در یک دادگاه صالحه محاکمه نشود از دست انتقام مردم در امان نخواهد ماند.
طباطبایی
* عزت به دست خداست. حاج قاسم تلاش می‌کرد دیده نشود و خداوند او را چنان در دل‌ها جای داد که نه تنها ایران و عراق و سوریه که در دنیا دیده شد و با گذشت دو سال از شهادتش در سراسر دنیا مجلس بزرگداشت برایش می‌گیرند و اشک می‌ریزند و برای آن قاتل خبیثی که تمام تلاشش برای دیده شدن بود نفرت عمومی در دل‌های مردم عالم و ترس و وحشت در دل او ایجاد کرده است.
داودآبادی
* دنیای وارونه یعنی اینکه در اینستاگرام پست کردن عکسی که میلیون‌ها آدم را در جنگ جهانی دوم کشته آزاد است اما پست کردن عکس کسی که میلیون‌ها انسان را از مرگ نجات داده و به جنایات اراذل و اوباش اجاره‌ای استکبار پایان داده، ممنوع است! از عکس شهید هم می‌ترسند!
توسلی
* گروهک تکفیری داعش در خردادماه سال 93 به 40 کیلومتری مرز کشورمان رسید. این زمان دقیقا در حدفاصل توافق موقت ژنو در پاییز 92 و توافق برجام در تیرماه 1394 بود. چندماه بعد در حالی که آقای ظریف مشغول قدم زدن با جان کری ملعون در ژنو بود، سازمان سیا و پنتاگون در حال تجهیز داعش پشت مرزهایمان بودند یعنی چنان سیاستمداران دنیا بلد ما را خام کرده بودند که می‌خواستند در حین مذاکره و سرگرم کردن دولت تدبیر، جنگ دیگری از نوع تکفیری به کشورمان تحمیل کنند و اگر نبود تدبیر سردار دل‌ها در عراق، امروز معلوم نبود چه وضعی داشتیم... با ورود سردار به عراق که می‌رفت تا چند روز دیگر حتی بغداد سقوط کند نه تنها این گروه خونخوار را از مرزهای ما تارومار کرد بلکه بساط آنها را از عراق جمع کرد و آرزوی جهانخواران را بر باد داد.
شیرازی
* سخنان اخیر سیدحسن نصرالله واقعا برای منطقه روشنگر بود. او گفت: نگاه کنید به عربستان. آیا ایران کشور برادر است و عربستان هم برادر؟ نگاه کنید به عربستان که چه مقدار انتحاری به عراق فرستاد؟ وزیر کشور سابق عربستان اعتراف می‌کند که هزاران انتحاری به عراق فرستاده‌اند. خودروهای بمب‌گذاری شده به عراق فرستاده... ایران چه؟ ایران جوانان و مردانش را به عراق فرستاد تا آنجا در حمایت از عراق و مردمش به شهادت برسند. چطور می‌توان بین قاتل و شهید تفاوت قائل نشد؟! بنگرید که دوست کدام است و دشمن کدام؟!
فرجاد
* سردار دل‌ها چنان در دل‌ها قرار گرفت که امروز در دومین سالگرد شهادت آن عزیز در سراسر دنیا برای او گرد هم می‌آیند، بزرگداشت می‌گیرند، یاد و نام و آرمان او را پاس می‌دارند و لعن و نفرین نثار ترامپ آن سگ زنجیری صهیونیست‌ها می‌کنند.
جودکی
* ترور شهید سلیمانی نشانه استیصال آمریکا بود که تصور می‌کرد با به شهادت رساندن ایشان مشکل خود را حل خواهد کرد. ولی امروز آوازه و جهانی شدن مکتب سلیمانی آمریکا را به غلط کردن واداشته است و به تعبیر سیدحسن نصرالله، کفش شهید سلیمانی با ارزش‌تر از سر فردی نظیر ترامپ است.
گودرزی
* راه برون‌رفت از مشکلات کشور عمل به وصیت شهدا به‌ویژه شهید عزیزمان سردار دل‌هاست که رهبر حکیم و امام‌مان را بنگرند، به نسخه‌ها و توصیه‌های ایشان با اتحاد و یکپارچگی عمل کنند امیدشان را از شیاطین غربی قطع کنند و با توکل و توسل و تفکر موانع را بزدایند.
بلندیان
* اقتدار نظام در مذاکرات هسته‌ای با تحریف اصلاح‌طلبان و غربگرایان روبه‌رو شده است. آنان تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن این اقتدار نظام و تحقیر آمریکای جنایتکار را بپوشانند و از مسئولین بخواهند در مذاکرات کوتاه بیایند، امتیاز بدهند و همانند دولت قبل به قول آمریکا اعتماد کنند!
رحمانی
* عملکرد ناصواب جریان اصلاحات در 8 سال گذشته که ضربه‌های مهلکی به نظام و کشور و مردم زد، این جریان را به کما برده است. این کار آنها قابل گذشت نیست. آنها باید ضمن عذرخواهی از مردم، برای جبران اشتباهات خود به پاکسازی و تولید یک گفتمان معقول روی آورند.
قائمی
* جریان منفعل خوب می‌داند که چقدر در افکار عمومی مورد نفرت و خشم مردم است. اگرچه در تریبون‌ها خلاف این را مطرح می‌کند و لذا افراد این جریان در هیچ استانی حاضر به حضور در مراسم با شکوه مردمی تجلیل از مرد مقاومت، سردار دل‌ها نشدند!
حجازی
* تاریخ به مظلومیت ما ایرانیان گواهی خواهد داد چرا که کشورهایی مثل آمریکا، آلمان و فرانسه از اینکه ایران تحقیقات علمی انجام می‌دهد و ماهواره به فضا می‌فرستد ناراحت و خشمگین هستند.
علیان
* سردار دل‌ها برخلاف ژنرال‌های دنیای مادی، رهرو صادق امیرالمومنین(ع) و ولایت بود و در یک کلام شیر روز و زاهد شب بود. خداوند بر علو درجاتش بیفزاید و دشمنانش را که دشمنان بشریتند به دست پیروان مکتب سلیمانی به درک واصل کند.
قاری
* مدعیان اصلاحات که در 8 سال گذشته همواره با رویکرد انفعالی در مذاکرات حاضر شدند و نتیجه‌ای جز تهدید و تحریم بیشتر علیه کشورمان دریافت نکردند باز هم ساز سازش را کوک کرده‌اند! روزنامه اعتماد به نقل از یک فعال اصلاح‌طلب که آلبرایت وزیر خارجه آمریکا در دوره کلینتون او را از شاگردان درس خود می‌داند، پیشنهاد داده که ایران بحث مذاکرات موشکی را هم روی میز مذاکره بگذارد! انفعال که چه عرض کنم، این خودفروختگی است...!
ثامنی
* در خصوص همراهی مترجم با تیم مذاکره‌کننده کشورمان که اصلاح‌طلبان آن را نشانه ضعف تیم دانسته‌اند می‌خواهم بگویم تیم مذاکره‌کننده جدید یک مترجم که هیچ ده تا 20 مترجم هم به همراه خود ببرد بهتر از این است که مثل تیم گذشته فرق بین تعلیق با لغو را تشخیص ندهد.
کیان‌مهر
* فائزه هاشمی گفته، بابا در جمعی که احمدی‌نژاد بود نمی‌رفت. می‌گفت دروغ شنیدن گناه است. ای کاش این را هم می‌گفت که دروغ شنیدن از یک شخص گناهش بیشتر است یا به دروغ، انتخابات سالم را تقلب تلقی کردن و به یک دنیا دروغ گفتن و فتنه بپا کردن و ده‌ها نفر را به کشتن دادن؟
طاهری
* اخبار رسیده از یمن از افزایش قابل توجه پیروزی‌های میدانی نیروهای مقاومت این کشور حکایت می‌کند. تا جایی که استان استراتژیک مأرب در آستانه آزادی قرار گرفته است و در کنار آن حملات موشکی یمنی‌ها به داخل عربستان در دو سال اخیر با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست. همه این پیروزی‌ها را باید حاصل تدابیر و نیز از برکات خون شهید سلیمانی و سایر شهدای مقاومت دید.
قاسمی
* فردوسی این شاعر بزرگ در شاهنامه خود رستم خیالی و افسانه‌ای را به تصویر کشیده است ولی ما مردم مفتخریم که رستم واقعی را در وجود حاج قاسم سلیمانی دیدیم که نه هفت خوان بلکه هفتاد خوان اخلاص و صدق را پشت سر گذاشت.
9970---0938
* خوشبختانه واکسیناسیون در کشور با درصد قابل توجهی انجام شده ولی از آنجا که تزریق دو دز واکسن ایمنی کافی را ایجاد نمی‌کند نیاز است که دز سوم برای افزایش ایمنی جامعه تزریق شود. البته در کنار آن محدودیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از موج جدید بیماری باید اعمال شود.
کردبچه
* با توجه به میزبانی میلیونی شهر مقدس مشهد از زائرین خارجی سه زبانه کردن تمام تابلوهای سطح این شهر ضروری است. چرا در این کار تعلل می‌شود؟
عنبرستانی
* این بخشی از وصیت طلبه شهید مدافع حرم، محمد هادی ذوالفقاری است:‌ وصیت من به مردم این است که پشت سر ولی‌فقیه باشند و با بصیرت باشند چون همین ولی‌فقیه است که باعث شده ایران از مشکلات بیرون بیاید.» جوانان عزیز! به وصیت‌نامه شهدا توجه کنید و توجه کنیم. ما وارث خون پاک شهدا هستیم و باید امانتدار باشیم. جدیدی
* داعش همان تفکر آمریکایی با تن‌پوش اسلام جعلی است داعش‌ همان قدر وحشی و کثیف است که آمریکا وحشی می‌باشد و در مقابل، دانش‌آموختگان واقعی مکتب اسلام افرادی مانند حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس هستند که از آنها به عنوان مهربان‌ترین‌ها و بااخلاق‌ترین‌ها یاد می‌شود.
جوادزاده
* اصلاح تخصیص ارز 4200 تومانی توسط دولت برای حفظ ثبات بازار باید به گونه‌ای باشد که به حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه منجر بشود و الا نتیجه عکس خواهد داد و نارضایتی‌های مردم بیشتر می‌شود.
شاه‌حسینی
* گفته می‌شود در شهرهای پرجمعیت کشور چین برج‌های مرتفعی ساخته شده که با فناوری پیشرفته در هر ثانیه حجم زیادی از هوای شهر را تصفیه می‌کنند. می‌خواستم پیشنهاد بدهم در قرارداد همکاری ایران و چین به ساخت این برج‌ها در کلانشهرهای کشور که آلودگی هوا دارند توجه ویژه شود.
ابراهیم طاها