kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶

پایان تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر برق هسته‌ای وارد مدار شد

سخنگوی صنعت برق از پایان‌یافتن تعمیرات اساسی نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: این نیروگاه دیروز یکشنبه در مدار تولید قرار گرفت.

نیروگاه اتمی بوشهر قرار بود با پایان تعمیرات اساسی تا حدود
10 دی‌ماه در مدار تولید قرار بگیرد و شاهد بازگشت 1000 مگاوات ظرفیت تولید این نیروگاه به شبکه برق کشور باشیم، اما این مهم در نیمه نخست دی‌ماه محقق نشد.
به گزارش تسنیم، «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق و سخنگوی صنعت برق ایران درخصوص زمان بازگشت نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید گفت: عملیات تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر پایان‌ پذیرفته و این نیروگاه مراحل راه‌اندازی را طی می‌کند.
وی افزود: پیش‌بینی شده بود که نیروگاه دیروز یکشنبه در مدار تولید قرار بگیرد و ظرفیت این نیروگاه نیز حدود 1000 مگاوات است.
در حالی که واحدهای حرارتی تولید برق که سهمی حدوداً
90 درصدی در تأمین برق کشور دارند، به‌خاطر محدودیت‌های سوخت‌رسانی (اعم از گاز طبیعی و سوخت مایع) در روزهای سرد سال با محدودیت‌هایی در تولید مواجه‌اند و متولیان امر در حال تلاش هستند هرچه در سوخت‌رسانی گاز طبیعی به نیروگاه‌ها ناشی از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی محدودیت ایجاد می‌شود، با جایگزین کردن سوخت مایع، نیاز برقی کشور را بدون اختلال تأمین کنند، ظرفیت تولید پایدار برق هسته‌ای می‌تواند این روزها به کمک شبکه برق کشور بیاید.
بازگشت ظرفیت 1000 مگاواتی تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید، می‌تواند کمک مؤثری در راستای افزایش پایداری شبکه برق کشور در این روزهای سرد سال باشد.