kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

روزنامه معاریو: «فروپاشی جبهه داخلی» بزرگ‌ترین چالش رژیم صهیونیستی در جنگ آینده

روزنامه صهیونیستی معاریو ضمن بررسی چالش‌های رژیم اسرائیل به یکی از جدی‌ترین بحران‌های داخلی آن پرداخته و نوشته «فروپاشی جبهه داخلی اسرائیل در شرایط اضطراری به معنای فروپاشی ارتش و پلیس است.»



سرویس خارجی-

یکی از چالش‌های اصلی رژیم صهیونیستی به وجود اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی بر می‌گردد. حملات مقاومت فلسطین به اشغالگران در اردیبهشت ماه گذشته باعث درگیری بین عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با صهیونیست‌ها شد. آن زمان «آیلت شاکد»، نماینده راست‌گرای کنست (پارلمان) و وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی، در توئیتر نوشت که پلیس این رژیم در شهرهایی که صحنه درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیست‌هاست، به نوعی تسلیم شده و کاری نمی‌تواند بکند. در شهر اللُّد هم، شهردار این شهر از نخست‌وزیر این رژیم خواسته بود تا ارتش را روانه شهر کند و کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به درخواست وی پاسخ مثبت داده بود.
حالا، روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به وجود «ضعف در جبهه داخلی» این رژیم نوشته این مسئله چالش بزرگی را برای ارتش و پلیس اشغالگران به وجود آورده است. طبق گزارش این روزنامه، این ضعف به ویژه پس از آنکه اعراب داخل سرزمین‌های اشغالی در جریان عملیات «سیف القدس» علیه رژیم صهیونیستی اعتراضاتی انجام دادند، آشکار شد. روزنامه معاریو در گزارش روز شنبه خود این را هم اضافه کرده که فروپاشی جبهه داخلی رژیم صهیونسیتی در شرایط اضطراری به معنای فروپاشی ارتش و پلیس است....«فروپاشی جبهه داخلی، بزرگترین چالش اسرائیل در جنگ بعدی است.»
عامل موساد به دام افتاد
از سوی دیگر، منابع امنیتی جزئیات بازداشت عامل ترور دانشمند فلسطینی «فادی البطش» در مالزی را فاش کردند. بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، این منابع ضمن اعلام اینکه فرد مذکور در یک عملیات امنیتی پیچیده بازداشت شده، گفتند، قاتل شهید البطش اخیرا وارد نوار غزه شد و نیاز به پول داشت. «وی با افسری اسرائیلی که او را مأمور به کشتن فادی البطش کرده بود، تماس گرفت. افسر مذکور از وی پرسید کجا هستی؟ او پاسخ داد من در غزه هستم. افسر اسرائیلی از این اقدام فرد مذکور و اینکه چگونه به غزه بازگشته، بسیار عصبانی شد.»
منابع مذکور افزودند:«قاتل شهید البطش از اینکه دستگاه‌های اطلاعات مقاومت مکالمه وی را شنود کرده‌ و او را فورا بازداشت کردند، غافلگیر شد.»
در ادامه این گزارش آمده عامل ترور اعتراف کرده که این مأموریت را به دستور موساد به همراه شخص دومی انجام داده و فرد دوم عامل تیراندازی و کشتن شهید البطش بوده است. سال ۲۰۱۸ دو موتورسوار به سمت شهید فادی البطش ۱۰ گلوله شلیک کردند؛ شهید در حال رفتن به مسجدی در نزدیکی محل اقامتش در پایتخت مالزی جهت اقامه نماز صبح بود. وی جزو اولین کسانی بود که طرح تاسیس اتحادیه بین‌المللی مهندسان فلسطینی را به عنوان نماینده مالزی ارائه کرد.