kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
هفته چهاردهم لیگ برتر با انجام هشت بازی به پایان رسید

گام بلند استقلال برای قهرمانی نیم فصل /توقف پرسپولیس مقابل قعرنشین و فرصت‌طلبی سپاهان

پیروزی استقلال و سپاهان و توقف پرسپولیس مقابل تیم قعرنشین پدیده در هفته چهاردهم تا تثبیت صدرنشینی آبی پوشان در صدرجدول و رقابت نزدیک پرسپولیس و سپاهان در بالای جدول توام شد.

 

سرویس ورزشی-
بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با انجام هشت بازی پیگیری شد. در نخستین دیدار این هفته، تیم رده دهمی نساجی مازندران از ساعت ۱۴ در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد میزبان تیم رده نهمی ذوب‌آهن بود و توانست با یک گل این تیم را شکست دهد.تک گل این دیدار را برای نساجی، ایوب کلانتری در دقیقه ۴۷ به ثمر رساند و زمینه‌ساز پیروزی شاگردان الهامی شد.این دیدار به علت ناآماده بودن ورزشگاه خانگی نساجی مازندران، با درخواست مسئولان باشگاه شمالی و با هماهنگی با هیات فوتبال مشهد و مدیران ورزشگاه امام رضا(ع)، در مشهد برگزار شد.
در سایر دیدارها تیم پرسپولیس برابر پدیده با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا فرصت بزرگی را برای رسیدن به صدر جدول از دست بدهد. در این مسابقه که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد آغاز شد، مسعود زائر (۳۱- گل به خودی) برای پرسپولیس و وحید امیری (۴۵- گل به خودی) برای پدیده گلزنی کردند. محمدحسین زاهدی فرد داور مسابقه در این دیدار به مهرداد بایرامی، معراج پورتقی، سعید جلالی راد، احسان حسینی و مسعود زائر از پدیده و سعید آقایی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد. البته زائر در دقیقه ۹۲ با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. پرسپولیس در این بازی با ترکیب حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی، مهدی شیری (۷۸- رضا اسدی)، کمال کامیابی نیا(کاپیتان)، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۵۲- مهدی عبدی) بازی کرد. پرسپولیس در نیمه نخست نسبت به پدیده بازی هجومی تری را به نمایش گذاشت و چند بار تا محوطه جریمه پدیده پیش رفت. عیسی آل کثیر یک بار در دقیقه ۹ و یک بار در دقیقه ۱۲ صاحب موقعیت شد اما در گلزنی موفق عمل نکرد.پرسپولیس در دقیقه ۳۱ صاحب یک ضربه کاشته شد و مسعود زائر بازیکن تیم پدیده با یک ضربه سر به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد. پرسپولیس این برتری خود را تا دقیقه آخر نیمه نخست حفظ کرد اما در شرایطی که همه در انتظار شنیدن سوت پایان نیمه از سوی محمدحسین زاهدی فرد داور مسابقه بودند، این بار نوبت تیم پدیده بود که در موقعیتی مشابه و این بار با ضربه سر وحید امیری (بازیکن پرسپولیس) با گل به خودی کار را در دقیقه ۴۵ به تساوی بکشد. پرسپولیس در نیمه دوم برای به ثمر رساندن گل دوم جلو کشید. عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس در این نیمه مصدوم شد و در دقیقه ۵۲ جای خود را به مهدی عبدی داد. سرخپوشان در این نیمه هم بر بازی تسلط داشتند اما در خلق موقعیت صد درصد گل ناکام ماندند. حملات پرسپولیس با دفاع فشرده پدیده و دوندگی زیاد بازیکنان این تیم راه به جایی نبرد.یکی از فرصتهای خوب پرسپولیس در دقیقه ۷۷ به دست آمد؛ جایی که سیامک نعمتی در یک رفت و برگشت در محوطه جریمه پدیده صاحب توپ شد اما ضربه او بعد از برخورد با مدافع پدیده راهی کرنر شد. پدیده هم که روی ضد حملات پرسپولیس و استفاده از فضای پشت مدافعان این تیم برنامه داشت، نتوانست به گل دوم برسد تا بازی با نتیجه تساوی یک- یک به پایان برسد.
مصاف دو تیم انتهای جدولی تراکتور و فجرسپاسی برنده‌ای نداشت و دو تیم امتیازها را تقسیم کردند.در این دیدار که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه حافظه شیراز برگزار شد تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.حسین مهربان، بازیکن فجرسپاسی در دقیقه ۶۴ و علی دهقانی در دقیقه ۷۷ برای تراکتور گلزنی کردند.این نتیجه برای هیچ یک از دو تیم سودی نداشت و هر دو در انتهای جدول باقی ماندند.
در سیرجان، تیم گل گهر مقابل میهمانش هوادار به برتری یک بر صفر رسید. گل گهر با هدایت امیر قلعه نویی با تک گلی که در نیمه نخست مقابل هوادار به ثمر رساند پیروز شد تا جمع امتیازات این تیم در جدول به ۲۰ برسدو هوادار همچنان ۱۴ امتیازی باقی بماند. امین پورعلی در دقیقه ۱۵ تک گل سیرجانی‌ها را به ثمر رساند.
دو تیم پیکان و آلومینیوم هم در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف هم رفتند که در این دیدار ابتدا تیم پیکان در دقیقه ۳۱ توسط کوشکی به گل رسید که شاگردان خطیبی این گل را در دقیقه 75 توسط امیر نوری پاسخ دادند تا امتیازات این بازی هم به صورت مساوی بین دو تیم تقسیم شود. با این نتیجه آلومینیوم ۲۳ و پیکان ۲۱ امتیازی شدند.
در آبادان تیم‌های هم نام و هم استانی صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان علیرضا منصوریان دربی نفتی‌ها را با ۲ گل پیروز شدند.طالب ریکانی، کاپیتان صنعت نفت در دقیقه ۱۴ و محمود مطلق‌زاده در دقیقه ۷۴ دروازه نفت مسجدسلیمان را گشودند.
اما در مهم‌ترین دیدار تیم صدرنشین استقلال موفق شد با نتیجه ۳ بر یک از مس رفسنجان عبور کند و جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کند. در این دیدار که از ساعت 17 و در ورزشگاه آزادی برگزار شد یامگا در دقیقه ۹ و ۶۰(هر دو پنالتی) و امین قاسمی‌نژاد در دقیقه ۸۷ برای استقلال و منشا در دقیقه ۳۴ و محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۹۱ برای مس گلزنی کردند. با این نتیجه استقلال ۳۲ امتیازی شد و با تثبیت جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی، فاصله‌اش با تیم دوم یعنی پرسپولیس که دیروزمقابل تیم قعر جدولی شهر خودرو متوقف شده بود را به سه امتیاز رساند تا در آستانه قهرمانی نیم‌فصل قرار بگیرد. مس رفسنجان هم با ۲۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. استقلال در این دیدار با ترکیب سیدحسین حسینی(کاپیتان)، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس (85-آرش رضاوند)، جعفر سلمانی (85- ابوالفضل جلالی)، رودی ژستد (85-امین قاسمی‌نژاد)، محمد دانشگر، سبحان خاقانی (55-وریا غفوری) و امیرحسین حسین‌زاده (76- روزبه چشمی) به میدان رفت.
در اصفهان تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان فولاد خوزستان بود که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر ۱ به سود سپاهان‏‬ به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۷ آغاز شد، سروش رفیعی (۳۴) و امید نورافکن (۵۵) برای سپاهان و آیاندا پاتوسی (۶۰- پنالتی) برای فولاد گلزنی کردند. در این بازی یکی از کمک داوران در دقیقه ۶۲ مصدوم شد و بازی لحظاتی به دلیل مداوای او متوقف شد. ضمن اینکه محرم نویدکیا و شاگردانش با این پیروزی موفق شدند شکست فصل گذشته مقابل فولادِ جواد نکونام در جام حذفی را جبران کنند. سپاهان با این نتیجه 28 امتیازی شد و به یکقدمی پرسپولیس رسید تا همچنان بعد از استقلال (۳۲) و پرسپولیس (۲۹) در رده سوم جدول قرار بگیرد. فولاد هم با ۱۸ امتیاز در رده نهم جدول جای دارد.