kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

بازداشت فروشنده داروهای غیرمجاز در فضای مجازی با نیم میلیون قلم انواع داروی کمیاب

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از بازداشت عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از انبارهای متهم دستگیر شده بیش از نیم میلیون قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارداشت: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی، طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 90 هزار دنبال‌کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌کرد، مشاهده شد.
گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی، وی در محل اختفای خود در یکی از مناطق حاشیه‌ای تهران دستگیر و بیش از نیم میلیون قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از متهم کشف شد.
وی بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما با مشاهده مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس بزه انتسابی را پذیرفت و به جرم خود اقرار کرد.
رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ با تأکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه‌روزی خود در فضای مجازی با کسانی سلامت مردم را بازیچه اهداف خود قرار می‌دهند و در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام می‌کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.
گودرزی با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است، یادآور شد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در فضای مجازی متصور است، شهروندان هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.