kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

اجتماع ده‌ها هزار نفری در بصره عراق به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق دیروز در شهر بصره در جنوب این کشور به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اجتماع بزرگی برپا کردند.
 
 
 
ده‌ها هزار نفر از اهالی استان بصره و دیگر استان‌های عراق، دیروز-شنبه- اجتماع باشکوهی را به مناسبت دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی برگزار کردند.
«ابوفدک المحمداوی» رئیس‌ستاد الحشد‌الشعبی هم با رساندن خود به بصره در این مراسم که با عنوان «سر الانتصار» (رمز پیروزی) برگزار شد،سخنرانی کرد.
در همین حال در شهر واسط عراق هم مردم به همین مناسبت به صورت خودجوش تجمع کردند و خیابانی هم به نام شهید ابومهدی افتتاح شد.
هفته گذشته نیز بغداد پایتخت عراق صحنه برگزاری تجمع‌های رسمی و مردم مردم این کشور برای گرامیداشت دومین سالروز شهادت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی بود.
مستند جدید از حاج قاسم
 یکشنبه شب از شبکه لبنانی
شبکه خبری المیادین لبنان که در روزهای اخیر ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی پخش کرده، امشب (یکشنبه‌شب) مستندی جدید به نام «القاسم الذی نفتقده» [قاسمی که دلمان برایش تنگ می‌شود] پخش خواهد کرد. 
این مستند روایتگر سال‌ها ارتباط گرم و فوق‌العاده و صمیمی اهل کرمان و شهید قاسم سلیمانی است.
شبکه المیادین در توضیح این برنامه اعلام کرد، این مستند حقایقی تازه از اصل و ریشه شهید سلیمانی و زادگاه و روابطش با اهالی کرمان بیان خواهد کرد و تصاویر متنوعی را برای اولین بار از انسانیت شهید به نمایش می‌گذارد.
طبق این گزارش، این مستند حاوی گفته‌ها و شهادت‌های مختلفی از شخصیت‌های شهر کرمان از جمله مادر شهید محمدرضا کاظمی دوست صمیمی شهید سلیمانی درخصوص جایگاه و اهمیت انسانیت شهید سلیمانی است؛ [کاظمی] کسی که شهید وصیت کرده بود که در جوار او در روضهًْ‌الشهداء دفن شود. این افراد روایتگر کمک‌های شهید و همچنین دوستانش است که در غیاب او به کمک خانواده‌های فقیر و نیازمند و همچنین ایتام و خانواده شهداء‌ می‌شتافتند. 
در این مستند همسر شهید حسین پورجعفری و دخترش از روابط خانوادگی سخن می‌گویند که چهل و پنج سال قدمت دارد.
طبق این گزارش، این مستند امشب (یکشنبه شب) ساعت ۲۱ به وقت بیروت و ۲۲:۳۰ به وقت تهران از شبکه المیادین پخش خواهد شد. 
کتائب سیدالشهداء: اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر حاج قاسم
ابوآلاء الولائی، دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق در دومین سالگرد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به وب‌سایت لبنانی العهد گفت: اخراج آمریکایی‌ها از منطقه کمترین وظیفه و وفاداری به حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس است.
وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی روح چالش‌طلبی و تداوم را در میان این امت زنده کرد. به خدا قسم تا یکی از ما دچار رخوت می‌شد به محض اینکه در برابر حاج قاسم قرار می‌گرفت به مانند آتشفشانی فوران می‌کرد.