kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

واکنش رئیس سازمان سینمایی به استقبال خانواده‌ها از مستند قاسم(اخبار ادبی و هنری)

 

رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی در پی استقبال خانواده‌ها از مستند قاسم در سینماهای کشور، با صدور پیامی از همکاری و تعامل مراکز مختلف فرهنگی و سینمایی برای انجام این اقدام ملی و ادای دین به سردار شهید قاسم سلیمانی قدردانی و تشکر کرد. در پیام محمد خزاعی آمده است: بدون‌تردید، حاج قاسم شاخص و نمادی از پایداری و بصیرت در برابر ‌تروریسم و استکبار و یک قهرمان ملی ماندگار در تاریخ این سرزمین است. نسل‌های آینده باید به‌خاطر داشته باشند در روزگار سخت و گردنه‌های صَعب انقلاب اسلامی، سربازی فداکار با عهد و پیمانش، با شخصیت بارز و برجسته‌اش، با تواضع، تقوا، ولایت‌مندی و با جانش در برابر نظام سلطه، قدرت‌های متجاوز و تحجر سیاه ایستاد و در قلب یک ملت جاودانه شد.
در بخش دیگری از پیام رئیس سازمان سینمایی آمده است: در این راستا، رسالت سینما سنگین‌تر است. سینما که امروز از فقر قهرمان رنج می‌کشد، نیاز به دمیده شدن روح قهرمانی بر پیکره آن به‌دلیل التزام به همراه شدن با طیف گسترده جامعه دارد. تجربه نمایش مستند قاسم که در یک روز، میهمان دل‌های مردم شد، حاکی از آن است وقتی نگاه و انتخاب درست باشد، مردم با شکوه همراه می‌شوند.
خزاعی می‌افزاید: سینمای ایران به حاج قاسم و قهرمانان مکتب حاج قاسم نیاز دارد؛ از آن رو که به حضور و همراهی میلیونی مردم و خانواده‌ها محتاج است. تجربه مستند قاسم نشان داد سینمای ایران در نهضت تولید محتوا به تحول در افق نگاه نیاز دارد. به سهم خودم از کسانی که در این حرکت سراسری همراه و همدل شدند، از مسئولان سازمان صدا و سیما، حوزه هنری، مرکز مستند حقیقت، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده سینما، مدیران سینماها، شورای صنفی اکران، انجمن سینماداران، سازمان سینمایی، مدیران دفاتر سینمای جوان و حضور مردم در سالن‌های سینما تشکر و قدردانی می‌کنم. رئیس سازمان سینمایی در بخش پایانی پیام تشکر خود تأکید می‌کند: رویکرد سازمان سینمایی، حرکت و تداوم این مسیر است و از همه خالقان آثار و مراکز فعال در این زمینه برای عرضه آثارشان حمایت می‌کنیم. گفتنی است، مستند قاسم که همزمان با دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار دل‌ها از سوی سازمان سینمایی برای اکران در سینماهای کشور پیش‌بینی شده بود، با استقبال گسترده مردم و خانواده‌ها رو‌به‌رو شد.