kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
مردم در خیابان‌های غزه جشن گرفتند

پیروزی بزرگ ابوهواش اسیر فلسطینی بر صهیونیست‌ها پس از 141 روز اعتصاب غذا

هشام ابوهواش سرانجام پس از 141 روز اعتصاب غذا و به دنبال عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شکستی دیگر بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. به دنبال این پیروزی مردم در خیابان‌های غزه جشن گرفتند.

مقاومت فلسطین بار دیگر پیروزی دیگری در برابر صهیونیست‌ها کسب کرد. پس از عملیات «شمشیر قدس: که اردیبهشت گذشته رخ داد و اشغالگران صهیونیست را وادار به عقب‌نشینی از تجاوز به غزه کرد این بار یک اسیر فلسطینی با اراده بالای خود به تنهایی پیروزی دیگری را رقم زد و برخی چهره‌های سیاسی رژیم اشغالگر را خشمگین کرد. «هشام ابوهواش» که در اعتراض به بازداشت ظالمانه خود دست به اعتصاب غذا زده بود سه شنبه شب پس از 141 روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. منابع فلسطینی اعلام کردند طبق توافقی که صورت گرفته، ابو هواش حدود یک ماه دیگر بدون هیچ تمدیدی آزاد خواهد شد و تا زمان آزادی‌، درمانش در یکی از بیمارستان‌ها تکمیل می‌شود. «جواد بولس»، وکیل ابو هواش به اسپوتنیک گفته: «طبق توافقی که با صهیونیست‌ها شده اسیر ابو هواش به اعتصاب غذای خود پایان داد.»
این پیروزی در حالی رقم می‌خورد که گروه‌های مقاومت هشدار داده بودند در صورت شهادت او، عملیات «شمشیر قدس 2 » را شروع خواهند کرد. این پیروزی موجی از شادی در میان مردم فلسطین راه‌انداخت و مردم
نوار غزه با پخش شیرینی این پیروزی را جشن گرفتند. گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه به مناسبت پیروزی «هشام ابوهواش» و پایان اعتصاب غذای وی رژه‌ای نظامی برگزار کرد. طبق گزارش خبرگزاری شهاب، خودروهای نظامی سرایا القدس در خیابان‌های شرق نوار غزه به حرکت در آمدند و رزمندگان عضو این جنبش سلاح در دست، تصاویر هشام ابوهواش را حمل می‌کردند. جنبش جهاد اسلامی پیروزی هشام ابوهواش را به همسر، برادر و خانواده وی تبریک گفت. محمد الهندی از رهبران حماس نیز این پیروزی را تبریک گفت و تاکید کرد که وی نماد ایمان است. وی در یک بیانیه تاکید کرد که تاریکی زندان به پایان می‌رسد و هشام ابوهواش به الگوی همه آزادگان تبدیل خواهد شد. ابو حمزه سخنگوی گردان‌های القدس نیز تاکید کرد که پیروزی ابوهواش اراده دشمن را شکست. وی تاکید کرد با پیروزی ابوهواش مصمم‌تر از قبل به راه خود برای آزادی ادامه خواهیم داد.
ضرب الاجل گروه‌های مقاومت
از سوی دیگر، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، روز پنجشنبه خبر داد که صبر و تحمل گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه به‌ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی از تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای توافقات صورت‌گرفته برای برداشتن محاصره نوار غزه و آغاز بدون محدودیت باز‌سازی این باریکه به سر آمده است. این روزنامه چاپ لندن به نقل از چند دیپلمات مصری که آنها را بلندپایه خواند، گزارش داد که در ساعات آغازین پنجشنبه، برخی از مقامات سازمان اطلاعات مصر با سران گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی تماس‌های جداگانه‌ای برقرار کرده‌اند که در آنها مسائل مختلفی به‌ویژه اوضاع بد نوار غزه، فشارهای ایجادشده و اقدامات تحریک‌آمیز و پی‌درپی تل‌آویو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. منابع مذکور اضافه کردند که گروه‌های مقاومت درباره تعیین ضرب‌الاجلی حداکثر یک‌هفته‌ای برای اشغالگران یعنی تا پنجشنبه هفته آینده متفق‌القول هستند و از تل‌آویو می‌خواهند تا تاریخ مشخص شده برای برداشتن محاصره نوار غزه و حذف محدودیت‌های موجود بر سر راه باز‌سازی این باریکه اقداماتی عملی انجام دهد. طبق این گزارش، گروه‌های مقاومت به صراحت به میانجی مصری گفته‌اند که دیگر تحمل اقدامات اشغالگران در قدس اشغالی، کرانه باختری، غزه و تعرض به اسراء را ندارند و کاسه صبرشان در حال لبریز شدن است و چنانچه تل‌آویو به سیاست‌های تحریک‌آمیز و تعلل‌های خود ادامه دهد، روزهای بعد از تاریخ سیزدهم ژانونه (یک‌ هفته دیگر) دیگر شبیه روزهای قبل از آن نخواهد بود.