kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

کره شمالی موشک فراصوت جدید آزمایش کرد

رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند این کشور برای نخستین بار یک موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده و این موشک بعد از طی مسافتی ۷۰۰ کیلومتری، با دقت به هدف اصابت کرده است.

در حالی که رقابت بسیار سنگینی بین آمریکا، روسیه و چین در مورد موشک‌های پیشرفته مافوق صوت شکل گرفته، دولت کره شمالی نیز روز پنج شنبه اعلام کرد به تکنولوژی ساخت این موشک‌ها دست پیدا کرده و حتی یک موشک مافوق صوت را نیز با موفقیت آزمایش کرده است.
به گزارش فارس، دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه درباره آزمایش موشکی صبح چهارشنبه خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، «پیونگ یانگ» می‌گوید که این آزمایش موفق بوده و موشک مافوق صوت مذکور بعد از ۷۰۰ کیلومتر پرواز، با دقت به هدف خود اصابت کرده است. در این بیانیه حتی آمده: «این موشک که پس از پرتاب جدا شد،
۱۲۰ کیلومتر حرکت جانبی را در فاصله پروازی کلاهک مافوق صوت از سمت پرتاب اولیه تا سمت هدف انجام داد و دقیقاً به هدف تعیین شده در فاصله ۷۰۰ کیلومتری اصابت کرد.»
مقام‌های نظامی کره جنوبی و ژاپن با اعلام خبر شلیک شدن پرتابه‌ای شبیه موشک بالستیک توسط کره شمالی، گفتند این پرتابه حدود ۵۰۰ کیلومتر پرواز کرده است. پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده‌اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر بود.