kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

فرمان ترامپ برای شورش علیه بایدن

همزمان با سالگرد حمله به کنگره آمریکا، دونالد ترامپ طرفدارانش را به شورش علیه دولت بایدن به دلیل صدور حکم «واکسیناسیون اجباری» دعوت کرد.

روزنامه تایمز انگلیس گزارش داده، دونالد ترامپ  در بیانیه‌ای از بایدن به دلیل صدور حکم اجباری واکسیناسیون برای دانش‌آموزان و وادار کردن به تعطیلی مدارس در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا بشدت انتقاد کرده است. وی در این خصوص گفته: «هم‌اکنون بار دیگر حرف‌هایی از سوی دولت بایدن درباره تعطیلی مدارس و حتی حکم واکسیناسیون برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود.»
ترامپ که با سخنان جنجالی خود بارها طرفدارانش را به شورش تحریک کرده است، این بار نیز گفته که: «این (اقدام بایدن) بی‌حرمتی است. ما ملت آمریکا را بار دیگر بزرگ می‌کنیم. [طرفداران ترامپ] باید به پاخیزند و قیام و با این گستاخی فاحش دولت فدرال مخالفت کنند.»
استقرار ارتش در بیمارستان‌های انگلیس
خبر دیگر درباره کرونا اینکه وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد استقرار نیروهای نظامی در بیمارستان‌های این کشور را شروع کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه گفته با توجه به کمبود کادر درمان در انگلیس 200 نیروی نظامی برای کمک به «خدمات ملی سلامت» در لندن اختصاص یافته‌ است.
«ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس اما درباره استقرار نیروهای ارتش در بیمارستان‌ها این طور موضع گرفته که: «آن‌ها بار دیگر قدم پیش گذاشتند تا به کارکنان خدمات ملی سلامت که تمام شبانه‌روز در سطح پایتخت در حال کار هستند کمک کنند و در جایی که نیاز بیشتری وجود دارد به کادر درمان در طول این زمستان سخت یاری برسانند». انگلیس ظرف یک هفته گذشته با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده و آمار مبتلایان در این کشور به روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده است. با این حال «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اصرار دارد که با توجه به واکسیناسیون گسترده در این کشور، نیازی به اعمال محدودیت‌های جدید نیست.