kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
یادی از شهید حسین جعفری‌نیا (پورجعفری)

40 سال همراهی با قاسم سلیمانی (حدیث دشت عشق)

 

سردار شهید حسین جعفری‌نیا (پورجعفری) یکی از همرزمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود که در جریان حمله تروریستی آمریکا در 13 دی سال 1398، همراه وی به شهادت رسید. از این شهید به عنوان محرم اسرار و دستیار ارشد قاسم سلیمانی یاد می‌شد.
شهید حسین پورجعفری متولد سال 1345 در شهرستان گلباف در استان کرمان بود که از همان جوانی با قاسم سلیمانی دوست و همراه شد. وی در دوران دفاع مقدس حضوری درخشان یافت و به مقام جانبازی رسید. 12 مهره کمر وی شکسته شد، به گونه‌ای که تا یک‌سال توان ایستادن و راه رفتن نداشت.
شهید پورجعفری، از سال 1376 وارد نیروی قدس سپاه پاسداران شد و در کنار سپهبد قاسم سلیمانی به فعالیت خود ادامه داد و در عملیات‌های برون‌مرزی مختلف، همیار آن شهید بود. این شهید در سال 1395 بازنشسته شد اما همچنان به فعالیت و مأموریت‌های خودش در کنار حاج قاسم ادامه داد. پس از 40 سال همراهی، در نهایت سردار پورجعفری نیز پا در رکاب فرمانده‌اش یعنی سپهبد قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت دست یافت و تا لحظه آخر پس از شهادت و در تشییع پیکرها نیز از بغداد تا کرمان، در کنار شهید سلیمانی ماند.
پسر کوچک شهید پورجعفری در مصاحبه‌ای گفته که قاسم سلیمانی شهادت پدرم را پیش‌بینی می‌کرد و نوروز 98 که به منزل ما آمد، خطاب به مادرم گفت: «سلام بر همسر شهید.»