kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

یحیی سریع: در سال گذشته 12000 کیلومترمربع از خاک یمن را پس گرفتیم

 

سرویس خارجی-
سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز کارنامه یکساله انصارالله در جنگ با ائتلاف سعودی-آمریکایی را منتشر کرد و گفت طی سال ۲۰۲۱ از فاز دفاعی خارج و وارد فاز تهاجمی شده و موفق شدند 12000 کیلومتر مربع از خاک کشورشان را پس بگیرند.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، دیروز نتیجه عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در سال ۲۰۲۱ را تشریح کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، عملیات نیروهای مشترک یمن در طی سال ۲۰۲۱، منجر به آزاد‌سازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع شد. وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، از فاز دفاعی، وارد فاز هجومی شدند، گفت: «بیش از ۲۲۳ بار حملات ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] دفع شدند.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه با اشاره به سرنگونی
۱۲ فروند پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» در خاک این کشور، تصریح کرد، نیروهای یمن، ۱۹۴ عملیات هجومی را علیه مزدوران ائتلاف متجاوز انجام دادند. سریع با اشاره به اینکه مجموع عملیات‌های زمینی نیروهای یمنی به ۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد رسیده است، خاطر نشان کرد، در جریان این عملیات‌ها، هزار و ۵۲۷ نفر از نیروهای دشمن کشته شدند.
هلاکت ۱۷۰۰ مزدور
وی با بیان اینکه ارتش یمن در سال ۲۰۲۲، از موشک‌های جدیدی استفاده می‌کند، تصریح کرد: «نیروهای ما موفق شدند بیش از
۱۷۰۰ عنصر وابسته به ائتلاف سعودی را از پای درآورند.» این مقام یمنی با تأکید بر اینکه «پهپادهای یمنی چهار هزار و ۴۹۷ عملیات را انجام داده‌اند»، خاطر نشان ساخت در سال گذشته، ۷۵۴ مزدور سودانی کشته و زخمی شدند. سریع با اشاره به اینکه در عملیات نیروهای یمنی، بیش از ۲۴ هزار مزدور کشته و زخمی شدند، تصریح کرد، با موشک‌های زلزال-۱، دو هزار و ۲۹۸ عملیات انجام شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه یگان‌های مهندسی، پنج هزار و یک عملیات علیه عناصر و مقرهای ائتلاف متجاوز انجام دادند، گفت: «مجموع عملیات‌های یگان توپخانه‌ای به ۲۱ هزار و ۹۲۵ مورد رسیده است... یگان‌های تک تیرانداز نیز ۱۳ هزار و ۱۹۱ عملیات انجام دادند.» وی با اشاره به سرنگونی ۲۲ پهپاد متعلق به عربستان‌، خبر داد که یگان موشکی یمن، ۴۴۰عملیات انجام داده است که ۳۴۰ مورد آن در حمله به نیروهای دشمن در داخل یمن بوده است و ۱۰۰ عملیات دیگر نیز علیه سازه‌ها و مقرهای دشمن در خارج از این کشور. سریع با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن، امروز توانمندی‌هایی دارد که می‌تواند با چالش‌های مختلف مقابله کند، تصریح کرد: «به وظایف جهادی و مأموریت‌های خود ادامه می‌دهیم تا آزادی و استقلال محقق شده و همه اراضی یمن آزاد شود. »