kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

درخواست 145 نهاد فلسطینی از سازمان ملل برای حفاظت از فلسطینیان از شر شهرک‌نشینان صهیونیست

 


145 نهاد مدنی فلسطین به دنبال تشدید حملات شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق کرانه باختری در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواستند ضمن تامین حفاظت بین‌المللی از آنها جبهه بین‌المللی برای پایان اشغالگری تشکیل دهد.
چند روزی است که شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری اشغالی حمله می‌کنند و با به راه‌انداختن راهپیمایی‌هایی خواستار بازگشت به شهرک واقع در اراضی روستاهای «برقه» و «سیله الزهر» در نابلس هستند که از سال 2005 تخلیه شده‌ است. تنها در حملات شنبه شب در نابلس 300 فلسطینی زخمی شد. این مسئله باعث شده تا نهادهای مدنی فلسطین از نهادهای بین‌المللی درخواست کمک کنند.
در این راستا، 145 سازمان مدنی فلسطینی روز یکشنبه از سازمان ملل خواستند از غیرنظامیان فلسطینی در برابر حملات شهرک نشینان صهیونیست محافظت بین‌المللی به عمل آورد. شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری برای تأمین حفاظت بین‌المللی از مردم فلسطین در سایه تشدید حملات شهرک‌نشینان به‌ویژه در شمال کرانه باختری شد. این شبکه، حملات صهیونیست‌ها را افسارگسیختگی نژادپرستانه و در قالب یک جنگ آشکار و سیستماتیک توصیف کرد و گفت: « این حملات به شکل فردی نیست بلکه در راستای یک طرح مداوم برای پاک‌سازی قومی است که شامل قدس و دیگر سرزمین‌های فلسطینی نیز می‌شود.»
این شبکه تاکید کرد که سازمان ملل موظف است اقدامات فوری برای تامین حفاظت بین‌المللی اتخاذ کند و با تمام ابزارهای موجود تلاش کند تا رژیم اشغالگر را مجبور کند تا اقدامات خود را که به جنایات جنگی علیه مردم فلسطین تبدیل می‌شود، متوقف کند. سازمان‌های مدنی فلسطین همچنین خواستار ارائه تمام اقدامات لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها به منظور ماندن در سرزمین‌شان و تلاش برای توقف همه اقدامات با هدف تخلیه زمین از ساکنان اصلی آن شدند. این شبکه افزود که حمایت از فلسطینی‌ها، مستلزم فعال ‌سازی کمیته‌های حفاظت مردمی و تامین نیازهای لازم آنها برای مقابله با افراطی‌گری و نژادپرستی است.
شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین در سال ۱۹۹۳ پس از امضای توافقنامه اسلو بین ساف و رژیم صهیونیستی تأسیس شد و یک گروه مستقل مدنی دموکراتیک است که هدف آن توانمند‌سازی جامعه فلسطین در چارچوب ترویج اصول دموکراتیک، عدالت اجتماعی، توسعه پایدار و احترام به حقوق بشر است.