kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان ابتدایی از بهمن‌ماه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای فاز دوم برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» از بهمن ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده درباره برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای جبران افت یادگیری به‌ویژه در مقطع ابتدایی به خبرگزاری ایسنا گفت: فاز اول برنامه جبران و تثبیت یادگیری را در تابستان امسال بر اساس تفاهمنامه سه‌جانبه با دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی اجرا کردیم. بر اساس آن برنامه، در سال تحصیلی که گذشت تمام دانش‌آموزانی را که در سه درس علوم، فارسی و ریاضیات نتایج «قابل قبول» و «نیازمند تلاش بیشتر» کسب کرده بودند شناسایی و ۱۴ جلسه جبرانی برای آنها برگزار کردیم که تا سوم شهریورماه ادامه داشت و سپس ارزیابی انجام شد.
حکیم‌زاده با بیان اینکه امسال برای آنکه بتوانیم از این فرصت بیشتر استفاده کنیم فاز دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری را طراحی کردیم، افزود: پس از مشخص شدن نتایج ارزشیابی نوبت اول مدارس، دانش‌آموزان مشمول شناسایی و مرحله دوم برنامه را اجرا می‌کنیم.
وی ادامه داد: زمان برگزاری کلاس‌های جبرانی بعد از پایان ارزشیابی نوبت اول تا پایان سال تحصیلی یعنی از بهمن ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از موارد قابل توجه این است که با توجه به بررسی‌های میدانی و گزارش‌هایی که از معلمان گرفتیم، دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم که آموزش سال گذشته را در فضای مجازی شروع کرده بودند دچار ضعف جدی در مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت پایه‌ای نوشتن هستند، گفت: نکته قابل تامل دیگر آنکه در سطح بین‌المللی هم پایش‌هایی انجام و یکی از چالش‌های بعد از بازگشایی مدارس را ضعف مهارت نوشتن در بچه‌ها دانسته‌اند و علت این است که در فضای مجازی دانش‌آموزان ممکن است تکالیف مربوط به «خواندن» را انجام دهند، اما برای «نوشتن» چون تمرین کافی ندارند و زیرنظر معلم نیستند دچار ضعف می‌شوند.
حکیم‌زاده تاکید کرد: نیازمند کار ویژه برای تقویت مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت نوشتن هستیم که در این برنامه یکی از محورها فراهم کردن فرصت‌هایی برای تمرین جدی نوشتن است.