kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

دستور رئیس دستگاه قضا برای بررسی ویژه و مجدد وضعیت بورس

رئیس دستگاه قضا گفت: مسئله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به‌نظر من کفایت نمی‌کند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با‌ اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت بورس تأکید کرد: مسئله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به‌نظر من کفایت نمی‌کند و عقیده دارم بسیاری از موضوعات را اگر یک‌بار دنبال شوند و سپس رها شوند ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید.
رئیس قوه قضائیه گفت: کماکان به ذهن می‌رسد و قرائن و شواهد این‌گونه حکایت می‌کند یک روال عادی و متعارف در بورس رقم نمی‌خورد، بنابراین‌بار دیگر رسیدگی به این موضوع را درخواست می‌کنم. دستور مکتوب این موضوع به رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم ابلاغ شد، گزارشات قبلی خود را به روز کرده و این موضوع را دنبال، پیگیری و تعقیب کنید تا اگر تخلف و جرمی صورت گرفته است به هیچ وجه قابل بخشش و اغماض نیست.
اژه‌ای گفت: تعداد کثیری از مردم ما اعتماد کردند و پول خود را وارد بورس کردند و حالا متضرر شده‌اند. بخشی از این ضرر‌ها در بورس طبیعی است، زیرا باید آموزش می‌دیدند و توجه و رعایت می‌کردند اما به هر صورت بسیاری از افراد تقریبا هستی خود را وارد بورس کردند و با مشکل جدی مواجه شدند؛ بنابراین بازرسی کل کشور به گزارش‌های قبل اکتفا نکنند و این موضوع را به‌صورت جدی دنبال و پیگیری کنید و اگر تخلف و جرمی ‌رخ داده بود آن را به دادگستری و مسئولین ذی‌ربط گزارش کنید.
وی ادامه داد: دادستان کل کشور هم این موضوع را رها نکنند و در شورا‌های عالی بورس و سایر جلسات مجدد آن را پیگیری کنند. فرضا اگر مشخص شد هیچ ‌اشکالی هم وجود نداشت باز هم برای مردم به‌صورت شفاف روشن شود، در حال حاضر برای مردم این ذهنیت وجود دارد که تخلفاتی صورت گرفته است. اگر پس از بررسی مشخص شد هیچ چیز خلافی وجود ندارد، مسئولین ذی ربط برای مردم شفاف آن را توضیح دهند. در نتیجه در این موضوع به صرف گزارش اکتفا نکنید، پیگیری کنید و به مسئولین ذی‌ربط مکتوب اعلام کنید، به بنده هم اعلام کنید تا دنبال کنم و ان‌شاء‌الله به نتیجه برسیم.
نتیجه پرونده‌های تحقیق و تفحص ارسالی از مجلس
اعلام شود
محسنی اژه‌ای با‌ اشاره به گفت‌و‌گوی روز یکشنبه با رئیس کل دادگستری و دادستان تهران، گفت: درخصوص پرونده‌های تحقیق و تفحصی که از طرف مجلس ارسال شده، وقت ویژه‌ای گذاشته شود تا میزان و تعداد پرونده‌ها مشخص شود و مشکلات پرونده‌ها و مختومه شدن یا نشدن پرونده‌ها را با ذکر دلایل برای مجلس ارسال کنند.
وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های مجلس شورای اسلامی بی‌اطلاعی از آخرین وضعیت گزارش‌های تحقیق و تفحص و گزارش‌های ارسالی از سوی خانه ملت بوده است، خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها یا از طریق تحقیق و تفحص و یا از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شدند و کمیسیون اصل ۹۰ در تمام دوره‌های مجلس این گله را داشته و دارند که نمی‌دانیم این گزارش‌ها در قوه قضائیه به کجا می‌رسد.
دیدار دانشجویان مطالبه‌گر با قاضی‌القضات
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیروز در آستانه روز دانشجو، با رئیس قوه قضائیه دیداری چند ساعته داشتند که بخش عمده‌ای از آن به طرح نظرات و مطالبات دانشجویان اختصاص داشت.