kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

داعش پس از تسخیر روستایی در کرکوک خانه‌های مردم را به آتش کشید

تروریست‌های تکفیری داعش پس از اشغال یک روستا در جنوب کرکوک، منازل روستائیان را به آتش کشیدند و شماری از مردم را هم کشتند و زخمی کردند.



سرویس خارجی-

شاید بتوان به گفتن این نظر خطر کرد که داعش دیگر مانند سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در عراق قدرت‌نمایی نخواهد کرد و ما شاهد تصرف سرزمین و تشکیل دولتِ خودخوانده از سوی آن نخواهیم بود چراکه به لطف شهیدان، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیروهای مسلح عراق نسبت به آن زمان قوی‌تر شده‌اند، نیروهای مقاومت مردمی منسجمی شکل گرفته است، ضربه‌ای که مقاومت به پیکر داعش زده بسیار نیرومندتر از آن است که مجال سامان‌یابی مجدد به این گروهک را به زودی بدهد و هم این‌که دیگر مثل آن زمان بخش عمده خاک سوریه تحت اشغال داعش نیست تا پشتیبان نیروهایش در عراق باشد.
اما باید هشدار داد که تداوم ضعف دولت مرکزی و اختلافات سیاسی درونی از یک سو و افزایش مداخله کشورهای بیگانه در امور از سوی دیگر زمینه‌ساز بروز و گردن‌کِشی مجدد بقایای گروهک تروریستی داعش خواهد شد گرچه به صورت محدود.
شبکه خبری «العهد» گزارش داده که عناصر داعش، به روستای «لهیبان» در جنوب کرکوک حمله کردند و منازل روستائیان را به آتش کشیدند. کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که عناصر داعش، ۱۶ منزل را در این روستا به آتش کشیده‌اند. گفتنی است، عناصر داعش به تازگی در استان دیالی واقع در شرق عراق به روستای «الرشاد» واقع در شهرستان المقدادیه حمله کردند. این حملات با سلاح نیمه سنگین و سبک صورت گرفت. در پی این حملات ۱۳ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی دیگر نیز زخمی شدند.
همچنین تروریست‌های داعش یکشنبه شب برای چندمین بار در یک هفته به مواضع نیروهای پیشمرگه کردستان عراق یورش بردند. این حمله در منطقه «شیخ بزینی» در استان کرکوک رخ داد و درگیری‌ها تا چندین ساعت ادامه داشت. به گزارش فارس، تروریست‌های داعش به مقر تیپ ۱۲۷ نیروهای پیشمرگه در روستای «کلی قره سالم» حمله کرده و در این درگیری‌ چهار نیروی پیشمرگه کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. تروریست‌ها با استفاده از شرایط آب و هوایی این حمله را در منطقه‌ای که در یک سال گذشته هیچ درگیری در آن‌جا گزارش نشده بود، انجام دادند. گفتنی است، در ده روز گذشته این ششمین حمله تروریست‌های داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه است. جمعه گذشته در حمله تروریست‌ها به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق،
۱۸ نیروی پیشمرگه و مردم عادی کشته شدند.