kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* ورود 120 میلیون دز واکسن بدون تصویب FATF و هر گونه باج‌دهی به جریان سلطه نشان می‌دهد که جریان منفعل نه زبان دنیا را می‌دانست و نه زبان ملت خود را! امیدوارم این نمونه زمینه بیدرای آنان شود.
ابوالقاسمی
* شاید هیچ‌گاه سناریونویسان برجام تصور نمی‌کردند که برجام امروز به این سرنوشت گرفتار شود که دولت سیزدهم رفع مشکلات کشور را به آن گره‌ نزده و جمهوری اسلامی با مدیریت جهادی دولت انقلابی در تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکل سر از پا نمی‌شناسد.
زالی- بهشهر
* چالشی که در مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب وجود دارد خط دادن عوامل دشمن در داخل کشور به بیگانگان است فراموش نمی‌کنیم که در سال 88 همین جماعت شیرینی پیروزی نظام در انتخابات با مشارکت 85 درصدی را با فتنه‌ای که بوجود آوردند برکام همه تلخ کردند و سپس دشمن را به تحریم بیشتر ملت ایران ترغیب کردند.
6264---0۹12
* خداوند به عمر و عزت عزیزتر از جانمان امام خامنه‌ای بیفزاید که کشور را در تلاطم طوفانها به سلامت به مقصد می‌رساند و توطئه‌های دشمنان را با تدابیر حکیمانه نقش برآب می‌کند. مرگ بر منافقین و خائنین به کشور و ملت.
8896---0905
* تمام شبکه‌های بیگانه و ضد انقلاب در حالت آماده باش هستند تا در سخنان آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری یک اشتباه لفظی صورت بگیرد و آن را علیه نظام مستمسک قرار بدهند! بیچارگی این جماعت تا این حد به این دلیل است که دولت در همین مدت کوتاه موفق عمل کرده و دست دشمنان برای تخریب خالی است.
2359---0912
* رئیس مجلس به درستی حد فاصل چند صد متری بین کارخانه خودروسازی و صنایع هوافضا را فاصله ناکارآمدی و شایسته‌پروری نامیده و گفته است خودروسازان داخلی نه به شفافیت معتقدند و نه هوشمندسازی و دانشگاه. سخن آقای قالیباف حرف دل مردم بود. البته برخی واردات خودرو خارجی را حلال مشکل خودروسازی کشور می‌دانند. در حالی که اولاً میزان امکان‌پذیر واردات خودرو در حدی نیست که بتواند با میزان تولید داخل رقابت کند. ثانیاً منابع محدود ارزی کشور را باید به امور حیاتی همچون تأسیس پتروپالایشگاه‌ها، واردات منابع اولیه تولید کالاهای اساسی و مهم و نیز فناوری‌هایی اختصاص داد که در کشور وجود ندارد نه واردات خودرو که پیش از این نیز بی‌اثر بودن آن بر کیفیت و قیمت خودرو داخلی عملاً اثبات شده است. خودروسازی هر گاه مسیری را که صنعت هوا فضا و هسته‌ای و... کشور طی کردند، پیمود و خود را با نخبگان علم و فناوری کشور پیوند زد هم با کیفیت خواهد شد و هم ارزان.
2622---021
* مسئولین ارشد نظام فرمودند وقتی مانع واردات کالا می‌شویم نباید تولید کننده قیمت تولیدی خود را افزایش دهند که گویا چاره‌ای ندارند و مردم مجبورند که تولیدی‌ ما را بخرند!! این نهایت بی‌انصافی است. لازم است دستگاههای نظارتی و بازرسی با این تخلفات به شدت برخورد نمایند.
1157---0903
* دولت باید شجاعت خود را در شکستن انحصار دو شرکت خودروساز داخلی که ما مردم بیچاره را به گروگان گرفته‌اند نشان بدهد.
2096---0901
* اقدام دولت در شفاف‌سازی حقوق‌ها و جلوگیری از پرداخت حقوق‌ها و مزایای کلان و نجومی قابل تقدیر است و باعث افزایش اعتماد مردم شده است. کاش دریافتی‌های نجومی در دولت قبل نیز شناسایی و به بیت‌المال مسترد می‌شد.
6556---0937
* در طول ماههای اخیر چندین پرونده از دستگاههای تقنینی در مورد تخلفات دولت یازدهم و دوازدهم به دستگاه قضایی ارسال شده، لازم است اطلاع‌رسانی صورت گیرد که رسیدگی به این مسائل در چه مرحله‌ای است. در این صورت است که اعتماد مردم به قوه قضائیه تقویت می‌شود.
نیک‌بین
* از دستگاه قضایی درخواست می‌شود به کوتاهی‌هایی که به خاموشی‌های گسترده برق در دولت قبل و ایجاد خسارت برای مردم شد، رسیدگی کند.
مداین
* بلوف‌های تهدید‌آمیز صهیونیست‌ها در این ایام رو به فزونی گذاشته شده است که در جواب باید گفت؛ رجزخوانی‌ها اگر در زمان خودش نباشد نتیجه عکس برای شعاردهنده دارد و سبب بی‌اعتبارشدنش می‌شود.
2770---0912
* در 43 سال گذشته ایران و ایرانیان موفق شده‌اند پوشالی بودن هیمنه دروغین آمریکا و اسرائیل را نشان داده و به رخشان بکشند.
2359---0919
* مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در آن شب بزرگ در کنار شهید بهشتی از فیض شهادت محروم شد. سوگمندانه امروز کسانی را دور خود جمع کرده که هیچ اعتقادی به آرمان‌های شهید بهشتی نداشته و ندارند! اینکه نیروهای جهادی و انقلابی را به جرم اینکه سابقه دفاع از این سرزمین و نوامیس مردم را دارند همانند طالبان قلمداد کرده‌اند نشانه یک اعوجاج آشکار است. به خود بیایند.
یوسفی
* قرارداد و تفاهمنامه 25 ساله ایران و چین را باید عملی کرد. بعید است با وجود دشمنان قسم‌خورده انقلاب و همکاری عوامل داخلی با غربی‌ها برجام نتیجه بدهد و آمریکایی‌ها پای عمل به تعهدات برجامی خود بیایند.
3107---0902
* امیدواریم هرچه سریع‌تر جهاد سازندگی احیا شود تا شاهد پیشرفت و حل مشکلات مردم در اقصی نقاط کشور باشیم و کمبود مدرسه، مسجد و درمانگاه و... در مناطق محروم به سرعت جبران شود.
3949---0912 و 9239---0922
* فلسفه وجودی شبکه تلویزیونی ورزش، پخش مسابقات ورزشی است ولی عجیب است که از مسابقات پاراآسیایی جوانان که در بحرین برگزار می‌شود یک گزارش پخش نشده است. در حالی صبح تا شب تمام فوتبال‌های خارجی از این شبکه پخش می‌شود.
6158---0936
* از شهردار محترم منطقه 7 درخواست می‌شود حوالی میدان 7 تیر و کوچه‌های اطراف به‌ویژه بهار شمالی که از حیث فضای سبز در مضیقه است و کمتر به نظافت آن توجه می‌شود اهتمام بیشتری نمایند.
عرب‌سرخی - تهران
* در اخبار تحلیلی رادیو ساعت 14 اعلام شد که از ورود دانش‌آموزی به خاطر نداشتن ماسک، جلوگیری کردند! شایسته محیط فرهنگی نیست به خاطر یک ماسک دو هزار تومانی دانش‌آموزی از 5-6 ساعت درس محروم شود. اگر دانش‌آموزی غفلت کرد و یا ماسک او خراب شد باید مدرسه تعدادی ماسک نه به صورت رایگان بلکه برای فروش داشته باشد.
طاهایی
* در اخبار آمده بود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برخی از مناطق کشور با کمبود نیرو مواجه شده است. مسئولین وزارت بهداشت برای افزایش کادر درمانی متخصص چاره‌ای بیندیشند. اهمیت این موضوع اگر از نقش تجهیزات درمانی بیشتر نباشد کمتر نیست.
6263---0938
* مدتی است سامانه پیامکی 2000111 که با ارسال کد هر ایستگاه اتوبوس زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را اعلام می‌کرد خراب شده و خدمات‌دهی نمی‌کند. مسئول فعال کردن این سامانه کیست و چرا رسیدگی نمی‌شود؟
0701---0935