kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

خواندنی از ورزش ایران

 

*لیست نهایی وزنه برداران برای مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان اعلام شد و تنها یک وزنه بردار ایران صدرنشین گروه خود است. مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان پس از اما و اگرهایی که در مورد برگزار آن وجود داشت، از ۱۶ آذر در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود. تیم ایران با ۱۰ وزنه بردار مرد و ۴ زن در این مسابقات شرکت کرده است. در تیم مردان تنها رسول معتمدی دردسته ۱۰۲ کیلوگرم، در جمع مدعیان مدال طلا قرار دارد.در تیم بانوان هم دو نماینده ایران در گروه B وزنه می‌زنند.علاوه‌بر تیم مردان ایران، تیم‌های روسیه، سریلانکا، ازبکستان، گرجستان و کلمبیا هم با ترکیب کامل ۱۰ نفره شرکت کرده‌اند.* ترکیب تیم مردان: مصطفی جوادی، مرتضی بیگلری، ایوب موسوی، رضا دهدار، رسول معتمدی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، علیرضا سلیمانی، آیت شریفی علیرضا یوسفی*ترکیب تیم زنان: الناز باجلانی، الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی.
*دور جدید اردوی تیم ملی آب‌های آرام با هدایت پدرو سنا سرمربی تیم ملی آب‌های آرام با هدف بازی‌های آسیایی‌هانگژو آغاز می‌شود.این اردوی انتخابی 18 تا 24 آذر با حضور نفرات منتخب در بخش کانو و کایاک بانوان و آقایان در دریاچه آزادی برگزار و در پایان اردو تست انتخابی انجام و نفرات منتخب به مدت سه هفته در اردو باقی خواهند ماند.
*مجمع عمومی فدراسیون دانش‌آموزی به منظور انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون، ۲۵ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.
*حامد امیری قهرمان بازیهای پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب نیزه گفت: با هدف‌گذاری انجام شده به دنبال کسب سه سکوی بازیهای پاراآسیایی چین در پرتاب نیزه، دیسک و وزنه هستم.وی با بیان اینکه مدت ۲ ماه است که تمرینات خود را به صورت فشرده و بدون مربی در خرم آباد پیگیری می‌کنم، افزود: در حال آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات بین‌المللی فزاغ امارات هستم که اواخر اسفند برگزار می‌شود.دارنده مدال طلای بازیهای پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه، پیرامون این پرسش که در چه رشته‌هایی در فزاغ امارات شرکت خواهید کرد، تصریح کرد: در فزاغ امارات در هر سه رشته نیزه، وزنه و دیسک شرکت خواهم کرد تا با کسب رنکینگ بالا و ثبت رکورد خوب در هر سه رشته بتوانم در بازیهای پاراآسیایی چین روی سکو قرار بگیرم.