kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

اخبار کوتاه اجتماعی

 

آتش سوزی خط لوله گاز در غرب تهران
باشگاه خبرنگاران جوان- سخنگوی آتش‌نشانی تهران در تشریح علت حادثه آتش سوزی در خط لوله گاز در غرب تهران گفت: انفجاری در خط لوله گاز در غرب تهران رخ نداده‌ است. در زمان حفاری، خط لوله گاز دچار آسیب و نشتی شده و از همان بخش آتش سوزی رخ داده است. بعد از شعله‌ور شدن آتش، انفجار رخ نداده و تا این لحظه مشکلی برای کسی به وجود نیامده است. ملکی افزود: این حادثه مصدوم یا تلفات جانی نداشته است. اطراف این خط لوله تا حدود ۱۰۰ متر، هیچ ساختمانی وجود ندارد.
بازداشت سرشاخه‌های اصلی قاچاق توتون
به کشور‌های همسایه
ساری-خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در راستای مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق‌های سازمان یافته از نوع ترانزیت انواع توتون داخلی از گذرگاه‌های مرزی کشور، ۱۰۰ متهم به قاچاق در استان‌های مختلف شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات گسترده منجر به دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق توتون شد. سرهنگ محمد محمدپور با بیان اینکه افراد دلال با حضور در بین کشاورزان توتون کار اقدام به خرید محصول آنان با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب کارخانه کرده و آنرا به کشور‌های همسایه قاچاق می‌کردند، افزود: با دستگیری سرشاخه‌های اصلی، دوکانتینر توتون مرغوب قاچاق به مقدار ۳۲ تن به ارزش ۲۷ میلیارد ریال که در حال خروج از یکی از بنادر تجاری استان به مقصد یکی از کشور‌های همسایه بود، کشف شد.
فوت 77 بیمار کرونایی دیگر در کشور
وبدا- مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از 14 تا ۱۵ آذر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۵۹ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. سه هزار و ۲۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در شبانه‌روز گذشته ۴۰۸ هزار و ۸۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۶۳۳ دُز رسید.
کاهش آمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان تهران به ‌زیر ۲۰ نفر
میزان- استاندار تهران گفت: تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان تهران رو به کاهش است و تعداد فوتی‌های روز گذشته این استان تهران به زیر ۲۰ نفر تقلیل یافته است. یکی از علل کاهش بیماری کرونا در استان تهران، سطح وسیع واکسیناسیونی است که رخ داده و مردم در این استان استقبال گسترده‌ای از این موضوع کردند و حدود ۹۰ درصد شهروندان واکسیناسیون انجام دادند.
اصرار وزارت بهداشت بر اجرای برنامه «شیرمدرسه»
ایسنا-مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس پس از شیوع کرونا، گفت: برنامه شیر مدرسه از آن برنامه‌هایی است که برای تامین نیازمندی‌های تغذیه‌ای کودکان تدوین شده است که کودکان حداقل در مدرسه یک وعده شیر مصرف کنند که بخشی از نیاز به انرژی، پروتئین، کلسیم و فسفر برایشان تامین شود.این برنامه بسیار ضروری است و امسال هم در دست پیگیری ما قرار دارد و از سازمان برنامه و بودجه خواستیم که اعتبارات لازم برای برنامه شیرمدرسه تامین شود که در صورت بازگشایی مدارس این برنامه اجرایی شود.
انهدام باند تولید غیرقانونی داروی گیاهی
در شرق تهران
پایگاه خبری پلیس- جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از انهدام باند تولید غير قانوني داروی گیاهی در شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان دارو‌های گیاهی غیرمجاز را در بسته بندی‌های شکیل با عنوان داروهای گیاهی در بازار و در عطاری‌ها عرضه می‌کردند.
آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 1401
فارس- ثبت‌ نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از امروز تا روز سه شنبه ۲۳ این ماه منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org انجام می‌شود.
با حکم وزیر کشور
«زاکانی» مسئول مدیریت بحران پایتخت شد
ایسنا- وزیر کشور در حکمی شهردار تهران را به عنوان جانشین خود در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران منصوب کرد.