kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* برخی افراد در داخل کشور اصرار دارند که هیئت ایرانی مذاکره‌کننده با 4+1 تدابیر دیپلماتیک خود در این مذاکرات را فاش کند. پذیرش این خواسته، ایجاد شفافیت معنی نمی‌شود. البته مردم ما نامحرم نیستند اما وقتی با علنی شدن اسرار تدابیر دیپلماتیک خودی، عرصه برای غربی‌ها و نقشه‌های مکارانه‌شان در مذاکرات باز شود، اولین متضرر خود مردم خواهند بود و به همین دلیل راضی به فاش شدن این تدابیر نخواهند بود. در واقع کسانی که خواهان این به اصطلاح شفافیت هستند، اگر آگاهانه باشد، قصد واقعی‌شان پر کردن دست دشمنان است.
9363----025
* اگر حافظه‌مان را به همین سه ماه قبل برگردانیم آنچه به یاد خواهیم آورد فوت روزانه 700 هموطن در اثر کرونا، صف‌های طولانی واکسن، داروی کرونا، مرغ و... را به یاد می‌آوریم. امروز تعداد فوتی‌های روزانه کرونا به یک‌دهم آن موقع رسیده، واکسن به محض مراجعه به مرکز واکسیناسیون تزریق می‌شود و مردم به جای صف می‌توانند در مقابل منزل‌شان کالاهایی مثل مرغ و... را با قیمتی کمتر از قبل دریافت کنند. انصاف باید داد، این وضعیت در ماه سوم دولت جدید، کسانی را که مسبب مشکلات گذشته و حال بوده‌اند خوش نمی‌آید و طبیعی است که در بازار ارز و... و نیز رسانه‌های مکتوب و مجازی‌شان به‌دنبال التهاب‌آفرینی باشند.
3112---0912
* نمایندگان انقلابی باید با اصلاح قوانین مانع زیر پا گذاشته شدن اجرای قوانین مثلا ساخت ماهواره، پالایشگاه و... توسط رؤسای قوه مجریه شوند. چرا باید وقتی یک دوره رئيس‌جمهور مردمی و انقلابی انتخاب می‌شود شاهد پیشرفت باشیم ولی در دوره قبل شاهد تعطیلی این امور بشویم!
بیگی
* در این 100 روزی که از شروع به کار دولت جدید گذشته وسعت ترک‌فعل‌های دولت و دولتمردان قبل بیشتر آشکار شده است. سوال این است که زمان رسیدگی به این کم‌کاری‌ها کی فرا می‌رسد؟
9219---0903
* دیدار ریاست محترم جمهوری از کودکان معلول نشانه اهتمام و توجه دولت به این قشر از جامعه است. معلولان جامعه اگرچه در عضوی از بدن ناقص هستند ولی از جهات دیگر استعدادهای ویژه‌ای دارند که باید شکوفا شود.
6263---0938
* با این یله بودن برخی از مطبوعات و نشریات کشور باید هر روز منتظر یک توطئه علیه مردم و دولت منتخب آنان باشیم.
3107---0902
* شبکه چهار سیما گاه فیلم‌های مبلغ سیاست دولت کارگزاران مثلا در مورد فرزند کمتر زندگی بهتر در دهه 70 را پخش می‌کند ! فیلم لیلا ساخته داریوش مهرجویی که در دهه 70 ساخته شده هفته گذشته مجددا پخش شد.
چرا؟!
ابوطالبی - صومعه‌سرا
* از وقتی که آقای رئيسی به عنوان رئیس دولت جدید روی کار آمده و کار را شروع کرده شاهد تجمع‌های اعتراض‌آمیز در گوشه و کنار کشور به بهانه مشکلات روی زمین مانده از قبل هستیم. اگرچه مطالبات معترضین ممکن است برحق باشد ولی از آنجایی که این دولت مقصر نیست شبکه‌های ضدانقلاب و بیگانگان این اعتراض‌ها را سوژه تبلیغاتی علیه نظام کرده‌اند. خلاصه دست‌هایی در کار است که چرخ دولت را از حرکت بیندازند و مشکلات حل نشود.
6158---0936
* از آموزش و پرورش درخواست می‌شود نسبت به استخدام مربیان طرح حافظان مساعدت کند.
4192---0935
* با کلاهبرداری‌ها و انحراف‌هایی که در سایت‌های همسریابی بوجود آمده باید گفت این سایت‌ها جز بدنامی آورده‌ای ندارند. مگر اعلام نشده که هیچ یک از این سایت‌ها قانونی نیستند؟ چرا دستگاه قضایی آن‌ها را تعطیل نمی‌کند؟
0220---0935
* برای مرحله دوم نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن، دولت مطالبه 20میلیونی را در دستور کار قرار داده است که از توان پرداخت عده‌ای برنمی‌آید. کاش این امکان فراهم شود که پرداخت این مبلغ برای اقشار کم درآمدتر پس از دریافت وام صورت بگیرد.
9219---0903
* سامانه پیامکی که با ارسال کد ایستگاه اتوبوس‌های درون شهری که سالها زمان رسیدن با تأخیر اتوبوس خطوط آن ایستگاه را به مسافرین اعلام می‌کرد دو هفته است غیرفعال شده است. شهرداری و مخابرات مشکل را برطرف کنند.
0701---0935
* از وزیر ارتباطات درخواست می‌کنیم جلوی تبلیغات پیامکی ناخوانده به تلفن‌های همراه مردم را بگیرد. واقعاً کلافه شدیم از این همه پیامک.
دشتی- فرهادی
* از شهرداری‌ها درخواست می‌شود نسبت به تعویض دکه‌های مطبوعاتی قدیمی که از فایبرگلاس و چوب تهیه شده و در صورت وقوع آتش‌سوزی با توجه به اینکه در کنار مراکز تجاری قرار دارند باعث خسارت‌های زیادی خواهند شد اهتمام ورزند. در سال‌های اخیر دکه‌های فلزی جایگزین آنها شده است که کار خوبی است. شهرداری‌ها باید به ایمنی هم توجه کنند.
سید خادم‌زاده
* برخی از فروشگاهها برای تبلیغ محصولات خود جوایز دهها میلیون تومانی راه انداخته‌اند. نیاز است سازمان‌های نظارتی برای بررسی چگونگی تأمین این همه هزینه ورود پیدا کنند. چون در بدو امر به نظر می‌رسد غیر از کشیدن روی قیمت اجناس راه دیگری وجود ندارد.
0220---0935
* از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی اکیداً انتظار می‌رود که به طور جدی و قاطع یک بار برای همیشه قانون تغییر فصلی ساعت رسمی کشور را لغو کنند.
0656---0937 و 6960---0936 و 3949---0912
6455---0910 و 3751---0993
* همانطوری که وزارت بهداشت بر روی اثرات سوء برخی داروها نظارت دقیق دارد و گرفتن مجوز داروخانه نیاز به تأیید سخت‌گیرانه دارد باید معاونت طب سنتی نیز در وزارت بهداشت تشکیل شود و بر داروهای گیاهی که این روزها بازارشان گرم است نظارت دقیق نماید تا هر کسی نسخه برای افراد نپیچد.
6158---0936