kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
عباسی:

شهیدان شهریاری و علی‌محمدی کنار شهید فخری‌زاده نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور را تعیین کردند

به‌ مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده همایش «فخر دماوند» با حضور فرزندان شهید و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی‌در دانشگاه شریف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش «فخر دماوند» به‌مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده با حضور فرزندان شهید و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی‌در دانشگاه شریف برگزار شد.
فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی‌و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: شهید فخری‌زاده از سال 66 تا 72 به‌طور مستمر هم کار علمی‌هم نظری هم تجربی پرداخت. پس از مدت کوتاهی در زمینه آشکارسازی تابش هسته‌ای متخصص درجه‌یک کشور شد. آن شهید شاگردان زیادی را چه در زمینه تدریس دانشگاهی و چه در کارگاه‌های آموزشی‌تربیت کرد و در جاهای مختلف علمی ‌که مسئولیت داشتند همیشه تحت رصد دشمن بودند.
عباسی افزود: شهید شهریاری و شهید علی‌محمدی کنار شهید فخری‌زاده بودند و در یک تیم کار می‌کردند و از سال 73 تا 76 نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور را تعیین کردند یعنی اصل موضوع را درآوردند و کمبودهای اصلی کشور و توانمندی‌های کشور را پیداکردند. این تیم همچنان نقش دانشگاه‌ها و نقش صنایع مختلف را هم مشخص کردند.
وی با‌ اشاره به اینکه آقای فخری‌زاده از سال 87 در معرض ‌ترور قرار گرفته بود خاطرنشان کرد: این چند دلیل داشت؛ علم شهید فخری‌زاده، تعهد شهید، قدرت سازماندهی ایشان و تعهد وی به نظام جمهوری اسلامی و همچنین و آزاداندیش بودن آن شهید.
عباسی تصریح کرد: شهید فخری‌زاده به خارج نرفت که حتی دوتا مقاله بدهد بشود دانشیار، با امکانات این کشور استادتمام شد، پیشنهاد بین‌المللی هم داشت که برود خارج ولی نرفت.
وی تأکید کرد: پس از شهادت شهید فخری‌زاده علاوه بر دشمنان کشور، برخی از مسئولین هم سعی داشتند لفظ شهید هسته‌ای را از شهید فخری‌زاده بردارند و اجازه ندهند مردم متوجه شوند که شهید فخری‌زاده شهید هسته‌ای بوده است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر صنعت نفت‌کشور دست یک آدمی‌مثل شهید فخری‌زاده بود مطمئناً ما در صنعت نفت الان یک کشور نفتی واقعی در جهان بودیم چون از متخصصین درست حمایت می‌کرد.
وی در پایان سخنان خود گفت: آقای فخری‌زاده اجازه می‌داد متخصصین کشور کار کنند، تجربه پیدا کنند و خودشان تولید دانش بکنند.