kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

برگزاری نخستین جشنواره فیلم بشیر به همت سازمان بسیج(اخبار ادبی و هنری)

جشنواره بشیر با محوریت بازنمایی فعالیت روحانیون در مبارزه با کرونا برگزار می‌شود

مصطفی هنرمند در گفت‌و‌گو با ایرنا از برگزاری این جشنواره با هدف پاسداشت تلاش‌ها و انعکاس فعالیت‌های طلاب و روحانیون کشور در طول دو سال مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: جشنواره فیلم بشیر از سوی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در بخش‌های مستند، فیلم کوتاه، عکس و گزارش‌های خبری برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاریخ برگزاری جشنواره فیلم بشیر هفته اول اسفند سال جاری خواهد بود، افزود: برگزاری جشنواره فیلم بشیر به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور است و موضوع فیلم‌ها انعکاس خدمات و تلاش‌های طلاب و روحانیون بسیجی در ایام کرونا در بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها و همچنین کمک مومنانه در طول دو سال مقابله همگانی با کرونا است.
دبیر اولین جشنواره فیلم بشیر با تأکید بر اینکه این جشنواره روایت جهاد و ایثار طلاب و روحانیون کشور است، ادامه داد: طلاب و روحانیون بسیجی با حضور در بیمارستان‌های شهرهای سراسر کشور ضمن کمک و یاری به کادر پزشکی، با بیماران کرونایی همدردی و همراهی می‌کردند و با دعا و نیایش، موجب افزایش روحیه و امید به آینده در این عزیزان می‌شدند.
هنرمند با بیان اینکه این فداکاری و همراهی در حالی صورت می‌گرفت که بسیاری از مردم به‌خاطر توصیه پزشکان و به منظور قطع زنجیره سرایت کرونا حتی برای نزدیک‌ترین افراد خانواده خود نمی‌توانستند در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: طلاب بسیجی با این جهاد و ایثار اجازه ندادند حتی یک نفر از متوفیان کرونا بدون غسل و کفن و اقامه نماز اموات به خاک سپرده شود.
وی گفت: این جشنواره در بخش‌های مستند، گزارش‌های خبری، فیلم کوتاه و عکس خواهد بود و جزئیات بیشتر آن طی روزهای آینده در یک نشست خبری اعلام خواهد شد.