kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

پیش‌نشست‌های جشنواره چهلم فیلم فجر برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

مشاور رئیس سازمان سینمایی گفت: پیش‌نشست‌های جشنواره چهلم فیلم فجر در راستای دستیابی به افق‌های گام دوم سینما، از هفته نخست دی ماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

«یزدان عشیری» در یک برنامه رادیویی با‌ اشاره به آغاز فعالیت‌های ستاد برپایی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: ما پیش‌نشست‌هایی را طراحی کرده‌ایم که در آستانه جشنواره فیلم فجر با میزبانی موزه سینما برگزار می‌شود. در این پیش‌نشست‌ها هم پیرامون اولویت‌های حوزه‌ سینما و ضرورت‌ها، بحث‌های اقتصاد و مباحث معیشتی سینما، بحث‌های تحلیلی و نظری و آسیب‌شناسی سینما در ژانرهای مختلف، توسط صاحب‌نظران و کارشناسان به‌صورت دورهمی ‌و میزگردی طراحی شده است.
وی افزود: امیدواریم که این دست نشست‌ها کمک کنند که ما در گام دوم سینما و درواقع بعد از چهار دهه حرکت بر یک مدار مشخص، وارد افق جدیدتری شویم که این قطعا می‌تواند از برآیند دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات اساتید اتفاق بیفتد. سینمای ما نیاز به تحول و بازسازی انقلابی دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم باتوجه به وضعیت و روندی که سینمای ایران طی می‌کند و حتی به لحاظ ظرفیت مخاطب پذیری و همین‌طور مباحث دیدگاهی و موضوعی، سینمای ما نیازمند یک انقلاب محتوایی و حتی ساختاری است که امیدواریم کلید این کار در آستانه‌ دهه فجر بخورد و با این گفتمان و مباحث تداوم پیدا کند تا ما در سال‌های آتی شاهد دگرگونی، تحول و اعتلای سینمای ایران باشیم تا این سینما، مورد استفاده‌ همه‌ اقشار مردم و خانواده‌ها قرار بگیرد و اقلیت کوچکی مخاطب این محصولات و فیلم‌ها نباشند.
او اضافه کرد: نشست‌های پیش درآمد موزه‌ سینما را از هفته‌ اول دی ماه برگزار می‌کنیم و تا آغاز جشنواره ادامه پیدا می‌کند. بعد از آن به همایش‌های علمی‌که همزمان با روزهای برگزاری جشنواره برپا می‌شود، متصل می‌شویم.