kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
انتخابات پرحاشیه و انتقاد ساعی و حدادی

سلیمی نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی شد

 

بعد از رای‌گیری داخلی در کمیسیون ورزشکاران، بهداد سلیمی عضو هیئت اجرایی کمیته المپیک شد.
دومین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ظهر دیروز و با حضور ۱۱ عضو در محل سالن جلسات استاد فارسی کمیته ملی المپیک برگزار شد که طی آن بهداد سلیمی با ۱۱ رای به‌عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی و حضور در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک انتخاب شد.
حمیده عباسعلی، مجتبی عابدینی، محمد باقری معتمد، سجاد گنج‌زاده و زهرا نعمتی ۵ ورزشکار دیگری هستند که در رای‌گیری دیروز با کسب آراء لازم به‌عنوان ۵ نماینده دیگر کمیسیون ورزشکاران جهت شرکت در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک انتخاب شدند تا به همراه بهداد سلیمی در مجمع سالجاری حضور یابند.
زهرا نعمتی کاندیدای عضویت در هیات اجرایی و محمد بیداریان کاندیدای حضور در مجمع عمومی بودند که پیش از رای‌گیری انصراف خود را اعلام کردند.
سجاد گنج زاده رئیس، نجمه خدمتی نایب‌رئیس، مصطفی نودهی دبیر کمیسیون به همراه بهداد سلیمی، مجتبی عابدینی، محمد بیداریان، محمد باقری معتمد، حسین ساوه شمشکی، زهرا نعمتی‌، ثریا آقایی و حمیده عباسعلی ۱۱ عضوی بودند که در نشست دیروز حضور داشتند.در پایان با تصویب ۱۱ عضو کمیسیون، محمد بیداریان از رشته شنا به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب و معرفی شد.
در حالی که دیروز علاوه‌بر دو نماینده کشتی تعداد دیگری از اعضای کمیسیون غایب بودند، اما کمیته ملی المپیک اعلام کرده با توجه به ۲۰ نفره بودن کمیسیون ورزشکاران، نشست‌های این کمیسیون با نصف بعلاوه یک عضو رسمیت می‌یابد.
غیبت عجیب ۹ ورزشکار
حسن یزدانی، ذبیح اله پورشیب‌، احسان حدادی‌، امین بوداغی، شهربانومنصوریان،‌هادی ساعی، فرزانه فصیحی، محمدرضا گرایی، ندا شهسواری در این جلسه غیبت داشتند. یزدانی و گرایی و ندا شهسواری برای دومین مرتبه در جلسه کمیسیون شرکت نکردند.
هادی ساعی عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در مورد غیبت خود در کمیسیون ورزشکاران و برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: قبلا گفته بودم که نمی‌توانم بیایم.ساعی درخصوص انتخاب بهداد سلیمی به عنوان نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: از ابتدا این موضوع مشخص بود و برنامه برای همین موضوع بود.
عضو کمیسیون ورزشکاران درخصوص غیبت ۹ عضو کمیسیون و اینکه آیا حق آنها تضییع شده است، گفت: این موضوع بی‌احترامی است وقتی ۹ نفر نیستند به آنها بی‌احترامی است و هر ۹ نفر اعلام کرده بودند که نمی‌توانند در جلسه باشند و این کار خیلی بدی است و باعث می‌شود از ابتدا اصطکاک‌هایی ایجاد شود که در نهایت فکر نمی‌کنم کمیسیون موفق باشد.
ساعی در حالی این گلایه را داشت که در زمان ریاست میراسماعیلی و خود ساعی در کمیسیون دوره قبل جلسات با حضور تمام اعضا برگزار نمی‌شد.
معترضان نشست خبری می‌گذارند
احسان حدادی نیز در واکنش به برگزاری انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران گفت: قرار است هر ۹ نفر که در جلسه نبودیم، نشست خبری بگذاریم و پشت پرده‌هایی وجود دارد که نه تنها برای جامعه ورزش بلکه لازم است برای مردم ایران شفاف ‌سازی شود. باید دست‌شان برای مردم رو شود تا مشخص شود ورزش را چطور جلو می‌برند. هماهنگی لازم را برای زمان نشست انجام خواهیم داد و احتمالا سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.