kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
رئیس‌شورای شهر تهران:

حل ریشه‌ای آلودگی هوا در حل معضلات ترافیک و حمل‌ونقل عمومی است

 

رئیس‌شورای شهر تهران گفت: باید حداقل دو هزار دستگاه اتوبوس و هزار دستگاه واگن وارد شهر شود که در آن صورت می‌توان امید داشت
۳۰ درصد آلودگی هوا کاهش پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهدی چمران در پایان جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص تعطیلی نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: شب گذشته با رئیس‌پلیس تهران صحبت کردم، قبلا اعلام شده بود که نمایشگاه‌های پر مخاطب در این محل تشکیل نشود. این موضوع عین توافقی است که در سال ۱۳۸۴ با حضور رئیس‌جمهور وقت، شهردار و رئیس‌پلیس وقت تهران امضا شد. یکی از اولین بندهای این توافقنامه این بود که نمایشگاه‌های پر ازدحام در آنجا برگزار نشود.
چمران ادامه داد: نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های بهاره و... که پر ازدحام هستند قرار بود در آنجا تشکیل نشود. البته برگزاری این نمایشگاه‌ها در مرکز شهر هم فرقی نمی‌کند و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کند. بر همین اساس مقرر شد شهرداری جایی را برای برگزاری نمایشگاه‌ها پیش‌بینی کند که بعدا با برنامه‌ریزی پس از ۱۳ سال نمایشگاه شهر آفتاب ایجاد شد که متاسفانه در دوره گذشته نیمه تمام ماند و آسیب‌های فراوانی دید و در حال حاضر نگهداری و تعمیر آن هزینه زیادی دارد تا آماده برگزاری نمایشگاه شود.
وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤالی درخصوص جلسه روز شنبه معاون اول رئیس‌جمهور با موضوع آلودگی هوا و مسئولیتی که به شهرداری تهران محول شده است، گفت: در این جلسه از شورا کسی دعوت نشده بود. چرا که سیستم اجرایی بر عهده شهرداری تهران است، قطعا نتایج این جلسه توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود و هر آنچیزی که قرار شده است شهرداری انجام دهد به خوبی انجام خواهد شد.
رئیس‌شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه اقدامات در دست انجام برای کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ اظهارداشت: اگر بخواهیم ریشه‌ای به این کار بپردازیم باید ریشه را در حمل‌ونقل و ترافیک حل کنیم. تا وقتی به این موضوع نپردازیم هر چند که این نشست‌ها خوب است اما تنها درصدی از مشکل را حل می‌کند اما موضوع ریشه‌ای حل نمی‌شود. باید حداقل دو هزار دستگاه اتوبوس و هزار دستگاه واگن وارد شهر شود که در آن صورت می‌توان امید داشت ۳۰ درصد آلودگی هوا کاهش پیدا کند.