kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری اختیاری است

 


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هنوز ما حضور دانش‌آموزان در مدارس را الزامی نکرده‌ایم و شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری اختیاری است.
عبدالرضا فولادوند در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اظهارداشت: هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که غیبت دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری در نمرات درسی آنها تاثیرگذار است.
فولادوند افزود: آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به شرایطی که دارد از ضوابط بازگشایی مدارس سایر استان‌ها مستثنی است و در حال فراهم کردن مقدمات حضور دانش‌آموزان در مدارس هستیم، اما نه از روی اجبار.ما حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ها را از همان ابتدای سال تحصیلی نیز اجباری نکردیم که حالا بگوییم اختیاری است. به دانش‌آموزان اعلام کرده‌ایم که مدارس آمادگی پذیرش حضوری حداقل یک روز در هفته را دارند و باید تلاش کنیم که اعتماد خانواده‌ها را برای حضور فرزندانشان در مدرسه جلب کنند. وی ادامه داد: آلودگی فضای مدارس در حداقلِ ممکن است و از خانواده‌ها می‌خواهیم که فرزندان خود را در کلاس‌های حضوری شرکت دهند چرا که آموزش غیرحضوری نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد. خانواده‌ها باید به این نتیجه برسند که حضور فرزندانشان درمدارس برای آموزش آنها بهتر است. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره امتحانات دانش‌آموزان نیز گفت: تا به امروز حضوری بودن امتحانات نیم سال اول پایه نهم و دوازدهم قطعی شده است و درباره امتحانات نیمسال اول سایر پایه‌ها نیز باید وزارت آموزش و پرورش تصمیم بگیرد.