kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
دادستان عمومی و انقلاب قم خبر داد

محکومیت قاضی جعلی به 10 سال حبس، رد مال شاکیان و پرداخت جزای نقدی

 


دادستان عمومی و انقلاب قم از صدور حکم قاضی قلابی با نام مستعار «سید محمد مهدی خوانساری» در قم خبر داد.
حجت‌الاسلام غریب، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از صدور حکم قاضی قلابی با نام مستعار «سید محمد مهدی خوانساری» در قم خبر داد و گفت: کلاهبرداری، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضائیه، از عناوین اتهامی این متهم است.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم پس از شکایات متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطین حفاظت اطلاعات، افزود: با وصول شکایات مردمی و بازداشت متهم، تکمیل تحقیقات و بازجویی از متهم و رسیدگی به شکایات در دستور کار کارکنان حفاظت و شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت و دستور قضایی انتشار چهره متهم در رسانه‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان صادر شد.
غریب در تشریح اقدامات متقلبانه متهم بیان داشت: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه قضائیه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال و فریب شاکیان و اخذ مدارک هویتی و چک و سفته از شکات می‌کرد و مدعی بود که باید در ابتدا مبلغی به حساب وی واریز کنند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ متعددی را از ۱۴ نفر از شکات دریافت کرده‌است. دادستان عمومی و انقلاب قم، رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل
۱۰ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم برشمرد. وی بر ضرورت هوشیاری شهروندان در زمینه جعل عناوین مقامات و مشاغل دولتی و سوءاستفاده از باور‌ها و احساسات مذهبی افراد تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضایی گزارش کنند.