kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
خطیب جمعه تهران:

تیم مذاکره‌کننده نماینده ملتی است که پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره خون ایستاده است

امام جمعه موقت تهران گفت: یک کلمه به مذاکره کنندگان که پاره تن ملت هستند می‌گویم؛ همان حرفی که خودتان گفتید شما نماینده یک ملت شجاع هستید، نماینده ملتی هستید که پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس ایستاده‌اند،‌ شما نماینده چنین ملتی هستید و بدانید این ملت به چیزی کم‌تر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد.

 


آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان اینکه در بین مفاهیم اخلاقی اسلام هیچ مفهومی جامع‌تر از مفهوم تقوا نیست، بیان داشت:‌ تقوا یعنی حریم نگهداشتن برای خداوند در تمامی عرصه‌ها اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خود را برای آن زندگی ابدی که رفتن دارد اما برگشتن ندارد آماده کنید.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: از موارد قطعی قیامت تجسم عمل است؛ عمل ما ظاهری دارد که آن را می‌بینیم و یک باطنی هم دارد که آن را نمی‌بینیم و قیامت به ما نشان می‌دهند.
آیت‌الله خاتمی روحیه ظلم‌ستیزی شهید آیت‌الله مدرس را از ویژگی‌های برجسته وی خواند و افزود: این شهید والامقام تا آخر عمر خود، ستم‌ستیز و ظلم‌ستیز بود؛ هر چند به دست رضا خان ترور شد اما مثل کوه ایستاد و مقاومت کرد. رضاخان به او گفت «مدرس! از جان من چه می‌خواهی؟» و او در پاسخ گفت «می‌خواهم که تو نباشی». گفتن چنین جمله‌ای در آن فضایی که رضاخان با آن قلدری نشسته بود، دل شیر می‌خواست.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، عمل به قانون اساسی را علاج دردهای اساسی کشور دانست و تصریح کرد: هر امری که تخلف از قانون اساسی محسوب شود، تخلف از اصل صحیح حرکت انقلابی مردم است، بنابراین تخلف از قانون اساسی با انقلابی‌گری سازگار نیست.
وی اظهار داشت: هیچ قانون اساسی پیدا نمی‌کنید که حداقل ۵۰ مجتهد فقیه و حتی برخی مرجع‌های تقلید بنشینند و روی کلمه به کلمه آن بحث کنند؛ قانون اساسی ما که چنین ویژگی دارد، آیین‌نامه‌ مردم سالاری دینی است.
آیت‌الله خاتمی در رابطه با مذاکرات وین‌ نیز گفت: خوشبختانه هیئتی با تجربه برای مذاکره رفتند، این هیئت مواضع خود را صریح ابراز کردند و همچنین مواضع ضدآمریکایی خود را در عمل نشان دادند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به تیم مذاکره‌کننده خاطرنشان کرد: یک کلمه به این مذاکره کنندگان که پاره تن ملت هستند می‌گویم؛ همان حرفی که خودتان گفتید شما نماینده یک ملت شجاع هستید، نماینده ملتی هستید که پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس ایستاده‌اند،‌ شما نماینده چنین ملتی هستید و بدانید این ملت به چیزی کم‌تر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد.
وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم تصریح کرد: نمی‌توان زبان تقدیر و تشکر در رابطه با خدمات دولت سیزدهم نداشت، آن هم در رابطه با مسئله‌ واکسن که خدمات بزرگی صورت داد. خوشبختانه مردم هم استقبال کرده و می‌کنند، بنده هم به سهم خود از این خدمت ستودنی تشکر می‌کنم.
آیت‌الله خاتمی همچنین یادآور شد: بنده از صمیم جان دعا می‌کنم خداوند به این سید فداکار مخلص (آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی) و سیدی که تمام عمرش را در مسیر خدمت به مردم می‌گذراند، نشاط و قوت بیش‌تری عنایت کند.
امام جمعه موقت تهران تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را از مفاخری برشمرد که در پرونده جنبش دانشجویی وجود دارد.
مردم نتیجه شتابزدگی
در تصویب و اجرای برجام را دیدند
زهرا جوان، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: اینکه برخی آگاهانه یا جاهلانه بیان می‌دارند که هر توافقی بهتر از توافق نکردن است، دروغی است که صرفا موجب تحریف افکار عمومی و تحت فشار قرار گرفتن تیم مذاکره‌کننده می‌شود. مردم ایران در دوره پیشین مذاکرات نتیجه شتابزدگی در تصویب و اجرای برجام را دیدند.
وی خاطرنشان کرد: شرطی کردن مسائل مختلف و به انتظار حصول نتیجه مذاکرات نشستن، اشتباه بزرگی است که در دوره قبل آسیب‌های جدی به همراه داشت.