kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
عصر روز گذشته رخ داد

مقابله نیروهای مرزبانی ایران با اشرار مسلح در منطقه هیرمند

عصر روز گذشته تعدادی افراد مسلح اقدام به تیراندازی به سمت کشاورزان ایرانی در مرز افغانستان کردند که منجر به درگیری برای دقایقی میان آنها و نیروهای مرزبانی شد.
 
 
تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، عصر دیروز اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند.
به گزارش فارس، مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی دربر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری به‌طور کامل پایان یافته است.
این تجاوز مرزی، در محدوده‌ای رخ داده که مرزبانان رسمی طالبان هنوز در آن مستقر نشده‌اند و گروهک‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر همچنان در آن فعال هستند.
با توجه به تجاری ‌بودن مرز این منطقه و با توجه به نیازهای ضروری مردم افغانستان برای تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی خود به‌خصوص در فصل سرما، ضروری است مسئولان طالبان، بلافاصله با عوامل این تجاوز مرزی برخورد کنند.
جمهوری اسلامی ایران، پیش از این در مذاکرات با مقامات طالبان، برای آموزش نیروهای نظامی و مرزبانان افغانستانی اعلام آمادگی کرده است.
یک مقام مطلع در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد که اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است. نیروهای مرزی به‌طور کامل بر مرزهای کشور تسلط دارند.