kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

حشدالشعبی طرح وحشیانه داعش برای حمله به مرقد امامین عسکریین(ع) را خنثی کرد

 
 
سرویس خارجی-
به گزارش منابع امنیتی، گروهک تروریستی داعش قصد حمله به حرم شریف امامین عسکریین‌(ع) در سامراء را داشت که عملیاتش با ورود نیروهای حشد‌الشعبی خنثی شد.
یک منبع امنیتی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که گروه تروریستی داعش قصد دارد عملیاتی در شهر سامراء عراق انجام دهد. به گفته این منبع، هدف از این عملیات، هدف قرار‌دادن مرقد امامین عسکریین، بازارهای سامراء و تجمعات این شهر است. منبع مذکور خاطر نشان کرد، قرار است این عملیات با یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام گیرد که از منطقه «الاسحاقی» حرکت خواهد کرد.
در همین ارتباط، مرکز اطلاع‌رسانی سازمان مقاومت مردمی، حشد‌الشعبی، اعلام کرد که واحدی از نیروهای تیپ۴۱ حشد‌الشعبی با همکاری نیروهای امنیتی به پیگرد عناصر داعش در منطقه السراء در ناحیه یثرب ادامه دادند و توانستند بیش از شش مخفیگاه را منهدم و یکی از تروریست‌ها رابه هلاکت رسانده و یکی دیگر را هم زخمی‌کنند. بر اساس این بیانیه، نیروهای حشد‌الشعبی همچنین یک کمربند انفجاری و چندین بمب دستی متعلق به تروریست‌ها را در این عملیات کشف و ضبط کردند و عملیات همچنان ادامه دارد.
گفتنی است، سامراء در استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت در ۱۷۵ کیلومتری بغداد است. مرقدهای مطهر امام‌هادی‌(ع) و امام حسن عسکری‌(ع) در سامراء قرار دارد. این شهر نسبت به دیگر شهرهای عراق که متبرک به حرم‌های امامان معصوم‌(ع) است از لحاظ امنیتی در خطر بیشتری قرار‌دارد.
از زمان آزاد‌سازی شهر موصل در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد-تیر 1396) و پایان خلافت ادعاییِ «سازمان جنایی-تروریستی» 
داعش به دست نیروهای مقاومت، بسیاری از تروریست‌ها با فرار از شهر در مناطق بیابانی و کوهستانی عراق مخفی شده و هسته‌های کوچک را تشکیل داده‌اند و گاهی به نیروهای نظامی و غیرنظامیان حمله می‌کنند. تاکنون ده‌ها عملیات پاک‌سازی در استان‌های مختلف عراق صورت گرفته و این عملیات‌ها همچنان ادامه دارد.
نتایج انتخابات باید ابطال شود
خبر دیگر از عراق آن‌که در پی اعلام نتایج پایانی انتخابات پارلمانی این کشور، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» تأکید کرد که این نتایج را قبول ندارد. به گزارش فارس، این کمیته با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما به طور قاطعانه نتایج انتخابات فعلی را رد می‌کنیم، زیرا روشن شده است که بدون هیچ تردیدی، علیرغم اراده مردم عراق، کمیسیون انتخابات، نتایج انتخابات را از قبل تعیین کرده است.» شبکه خبری النجباء ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «تأیید می‌کنیم که کمیساریای انتخابات و سازمان قضائی با پرونده شکایت‌ها، به صورت جدی و مطابق با روندهای قانونی معمول برخورد نکرده‌اند.»
گروه‌های شیعه معترض به نتیجه انتخابات همچنین به اظهارات ضد و نقیض کمیساریای عالی انتخابات مبنی بر انطباق ۱۰۰ درصدی آراء پس از شمارش دستی اشاره و تأکید کرده‌اند: «سردرگمی و تناقض کمیساریا در اظهارات و رویه‌های رای‌گیری، شک و تردید بسیاری درباره بسیاری از پرونده‌ها به وجود می‌آورد مانند آراء باطله و مراکز اخذ رأی.»
گفتنی است، کمیساریای عالی انتخابات عراق با گذشت ۵۱ روز از برگزاری انتخابات پارلمانی سه شنبه نتایج نهایی را پس از بررسی شکایت‌ها و اعتراضات اعلام کرد.
آتش‌سوزی در پارلمان کردستان عراق
از اقلیم کردستان عراق نیز خبر می‌رسد که آتش‌سوزی در داخل ساختمان پارلمان منطقه کردستان واقع در اربیل، روی داده است. پایگاه اینترنتی «الفرات» نیز با انتشار این خبر نوشت که آتش‌سوزی، موجب شد که نمایندگان حاضر در پارلمان محل حادثه را ترک کنند و تیم‌های آتش‌نشانی در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند. «صابرین نیوز» نوشته است که در داخل رستورانی در داخل ساختمان پارلمان منطقه کردستان یک آتش‌سوزی به دلیل نشت گاز در زمان صرف ناهار روی داد که موجب شد نمایندگان مجلس، مجبور به ترک سالن جلسات شوند.