kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
موعود بنیادی فر داور دربی شد 
موعود بنیادی فر از سوی کمیته داوران به عنوان قاضی شهرآورد ۹۷ انتخاب شد.این تصمیم قابل پیش‌بینی در حالی رسمی شده که بنیادی فر سابقه قضاوت در شهرآورد را دارد و حالا برای دومین بار این بازی مهم را قضاوت خواهد کرد.او در شهرآورد ۹۱ داور بازی بود که در نهایت با پیروزی یک گله سرخپوشان همراه شد و مهدی عبدی موفق شد دروازه حسینی را باز کند. در آن بازی علی کریمی‌هافبک استقلال کارت قرمز گرفت و از زمین اخراج شد. در آن مسابقه شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس درگیری لفظی با داور پیدا کرد و اعتقاد داشت که پنالتی گرفته شده در دقیقه ۲۶ درست نبود. این پنالتی را علی کریمی از دست داد. رای این بازی حسین ظهیری و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک داور نقش‌آفرینی می‌کنند و علی صفایی باتجربه نیز در قامت داور چهارم حضور خواهد داشت. محمد راهی در این بازی نقش داور پشت دروازه را خواهد داشت که برای شهرآورد به صورت ویژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بازی روز شنبه برگزار خواهد شد و حالا پس از انتخاب سؤال اصلی پیرامون مسئله حضور تماشاگران خواهد بود.
ایتالیا؛ پایان کار ۶ ساله ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال 
دو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتسال ایران با ایتالیا را باید آخرین حضور سیدمحمد ناظم الشریعه روی نیمکت ایران دانست. این تصمیمی است که فدراسیون فوتبال ایران بعد از بررسی اتفاقات و حواشی چند ماه اخیر بخصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی گرفته است. ناظم الشریعه بر خلاف سال ۲۰۱۶ که موفق شد ایران را به عنوان سومی جام جهانی برساند، در سال ۲۰۲۱ حتی از رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی بازماند و در مرحله یک چهارم نهایی برابر قزاقستان شکست خورد و از دور این مسابقات حذف شد. ناظم الشریعه بارها در مصاحبه‌های خود و همچنین در جلساتی که با اعضای کمیته فوتسال و حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال داشت، دلایل این ناکامی را تشریح کرد و گزارش‌های کاملی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار‌داد. با وجود تمام این جلسات و اظهارنظرها، ناظم الشریعه در روزهای پایانی کارش با تیم ملی ایران قرار دارد و با تصمیم فدراسیون فوتبال، دیدار با ایتالیا آخرین حضورش روی نیمکت تیم فوتسال کشورمان است.
نامه آجورلو به فدراسیون فوتبال برای اجرای تبلیغات محیطی 
باشگاه استقلال نوشت: مصطفی آجورلو مدیرعامل این باشگاه طی نامه‌ای خطاب به عزیزی خادم، رئیس‌فدراسیون فوتبال، خواهان دخالت وی جهت در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی بازی استقلال و پرسپولیس از سوی کارگزار باشگاه استقلال شد. در این نامه مدیرعامل استقلال با اشاره به جلسات و توافقات پیشین درخصوص تبلیغات محیطی، از سنگ‌اندازی‌های برخی افراد در سازمان لیگ در مسیر باشگاه استقلال سخن گفت. بخشی از این سنگ‌اندازی‌ها که در نامه به آن‌ به صورت مفصل اشاره شده، مربوط به تبلیغات محیطی است و بخشی دیگر از آن اشتباهات پیاپی داوری، محرومیت غیرقانونی دو بازیکن استقلال در مصاف با گل‌گهر و... است. آجورلو در این نامه ضمن اشاره به شعار انتخاباتی عزیزی خادم درخصوص قرار گرفتن تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها، خواهان همکاری رئیس‌فدراسیون فوتبال جهت اختصاص این حق به باشگاه استقلال شده است.
حضور تماشاگران در دربی منوط به تایید ستاد ملی کرونا 
محسن نایبی سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا درباره حضور تماشاگران در دربی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در روز شنبه گفت: با توجه به نامه وزیر بهداشت خطاب به وزیر ورزش تا اطلاع ثانوی حضور تماشاچی منوط به تایید ستادملی کرونا شده است. بر همین اساس استانداری تهران نیز به تبعیت از این دستور بازی‌های قبلی را بدون حضور تماشاچی برگزار کرد. وی افزود: در دربی روز شنبه نیز به همین شکل عمل خواهد شد، مگر اینکه در فرصت پیش رو وضعیت دیگری شکل بگیرد، ولی در حال حاضر بر اساس نامه وزیر بهداشت اجازه ورود تماشاگر وجود ندارد و ما هم به همین شکل عمل خواهیم کرد. وی ادامه داد: به این ترتیب حضور تماشاگران برای دربی منوط به تایید ستاد ملی کرونا خواهد بود که با نامه وزارت بهداشت این کار انجام می‌شود از سوی دیگر استاندار تهران نیز برگزاری مسابقات با حضور تماشاچی را منوط به تایید کتبی وزارت بهداشت عنوان کردند.
سعید عزت اللهی، نامزد بهترین بازیکن دانمارک 
سعید عزت اللهی از سوی اتحادیه فوتبال دانمارک به عنوان کاندیدای بازیکن ماه انتخاب شد.‌هافبک دفاعی تیم ملی ایران که در ترکیب تیم وایله بولدکلاب عملکرد درخشانی داشته، پس از فیفادی نیز موفق شد همین روند را ادامه دهد تا در بین 10 بازیکن برتر لیگ دانمارک قرار بگیرد. حالا او از سوی اتحادیه فوتبال دانمارک به عنوان یکی از ده بازیکن برتر در نظرسنجی بازیکن ماه نوامبر این لیگ قرار گرفته است. 
ابهام درباره محل برگزاری دیدارهای خانگی هوادار 
کمبود زمین چمن استاندارد در تهران برای برگزاری تیم‌های پایتخت نشین در لیگ برتر یکی از موضوعاتی است که در هفته‌های گذشته حواشی زیادی را ایجاد کرده است.این مسئله باعث شد تا تیم پیکان بازی‌های خانگی خودرا تا پایان هفته هفتم لیگ برتر در 3 ورزشگاه شهرقدس، انقلاب کرج و دستگردی تهران برگزار کند. پیکانی‌ها البته طبق توافقی که با مسئولان دستگردی داشتند قراراست دیدارهای خانگی خود را در این ورزشگاه تا پایان فصل انجام بدهند.حالا اما موضوع مشابه‌گریبان تیم هوادار تهران را گرفته است. تیم تحت هدایت رضا عنایتی در 3 بازی خانگی ابتدای فصل خود از میزبانی محروم بود و به همین خاطر در ورزشگاه انقلاب کرج دیدارهایش را برگزار کرد. حالا اما با پایان این محرومیت آنها علاقه‌مند هستند بازی‌هایشان را به تهران بیاورند اما شرایط برایشان مهیا نیست.