kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 وضعیت این روزها
 کاربری نوشت: «الان وضعیت جوریه که گرانی و بیکاری و تورم و آلودگی ‌هوا و بی‌آبی و فقر و همه‌چی تقصیر دولت فعلی و رئیسی هست، البته اگه مذاکرات وین به نتیجه رسید، حاصل زحمات روحانی و ظریف و رفقاشون هست.»
 نتیجه خیانت
 محمد: « خالو قربان هرسینی را میشناسی؟ او از یاران نزدیک میرزا کوچک‌خان بود، طمع قدرت سبب شد که به قیام جنگل خیانت کند و به رضاخان پیوست. خوش‌رقصی خالو قربان برای رضاخان به قدری بود که سر میرزا را برید. او در نهایت به دستور رضاخان اعدام شد!...»
 معلم فداکار
 دانیال با انتشار این تصویر نوشت: «این بچه‌ها به اردو و تفریح و گردش نیامده‌اند. اینجا یک کلاس درس در پارک چیتگر است. جمیله‌السادات میرهادی، یک معلم بازنشسته مقطع ابتدایی،‌ هر روز کودکان کار و خیابان را اینجا جمع می‌کند و به آنها درس می‌دهد تا این بچه‌ها از تحصیل بازنمانند.»
 ما می‌توانیم
 فائزه طلایی: «رئیس‌گمرک کشور: با دستگاه نسل اول اسکن ایکس‌ری، ۴ دقیقه اسکن یک کانتینر زمان لازم داشت اما اکنون با دستگاه ایکس‌ری تولید داخلی، هر ۳۰ ثانیه بدون اینکه راننده از ماشین پیاده شود کانتینر در حین عبور کنترل می‌شود؛ فقط کافیه به جوونا اعتماد کنیم.»
 اگر ایران بود!
 وحید: «دانش‌آموز ۱۵ ساله سال دوم دبیرستان توی دبیرستانی در منطقه آکسفورد شهر دیترویت، پس از شلیک ۱۵ تا ۲۰ گلوله سه دانش‌آموز رو کشته و شش نفر از جمله یه معلم رو هم زخمی کرده. تصور همچین چیزی هم توی ایران هزاران ساعت رپورتاژ داره.»
 تحریف واقعیت
 کاربری نوشت: «ایران در رتبه‌بندی مهاجرت بین ۱۷۳ کشور در رتبه۹۶ قرار گرفته این در شرایطیه که کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌ها و عملیات روانی رسانه‌های خارجی قرار داره اما رسانه‌ها طوری بهش میپردازن که انگار ایران تنها کشوریه مردمش مهاجرت میکنن.» 
اروپاییان بی‌رحم
 کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «با مرگ آخرین کرگدن سفید نر شمالی در سال2018 نسل این کرگدنها بعد از 55 میلیون سال منقرض شد. کشتار بیرحمانه کرگدنها در دوران استعمار اروپایی‌ها در آفریقا بخاطر شاخ ارزشمند اونا از دلایل اصلی کاهش جمعیت و انقراض این حیوانات بود.»