kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 


کم‌گل‌ترین هفته‌ تاریخ لیگ برتر
در روز دوم از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال دیروز و از ساعت ۱۵ دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد که نتیجه این مسابقات در معادلات بالای جدول رده‌بندی تاثیرگذار بود.در یکی از این بازی‌ها، تیم ذوب آهن در اراک به مصاف آلومینیوم رفت که تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید.به این ترتیب آلومینیوم ۱۳ امتیازی شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، در رده چهارم جدول قرار بگیرد. آلومینیوم در صورت پیروزی در این بازی می‌توانست حتی به رده دوم صعود کند و جایگزین پرسپولیس شود. ذوب آهن هم با این تساوی ۱۰ امتیازی شد.
در دیگر مسابقه دیروز، تیم پدیده در مشهد از فجر شهید سپاسی شیراز پذیرایی کرد که این دیدار هم با تساوی بدون گل تمام شد.پدیده که تاکنون در این فصل پیروزی نداشته است، با تساوی دیروز ۲ امتیازی شد و از قعر جدول و رده شانزدهم تکان نخورد. فجر هم به لطف این بازی، ۸ امتیازی شد.
در آخرین دیدار هفته هفتم لیگ برتر دو تیم فولاد خوزستان و تراکتور از ساعت ۱۶ در ورزشگاه فولاد آره‌نا به مصاف هم رفتند که این دیدار هم همانند دو دیدار قبلی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا این هفته، یکی از کم‌گل‌ترین(7 گل در 8 بازی) هفته‌های تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد.با این تساوی روند پیروزی‌های فولاد پاره شد و این تیم با ۱۱ امتیاز به رده هشتم صعود کرد. تراکتوری‌ها نیز در دومین حضور سولدو روی نیمکت این تیم،
۸ امتیازی شدند و در رده دهم قرار گرفتند.این تساوی، سومین مساوی پیاپی دو تیم در بازی‌های رو در روی‌شان بود و تراکتور و فولاد فصل قبل هم در هر دو دیدار رفت و برگشت به نتیجه مساوی رضایت دادند.
خطیبی: از این فوتبال بدم می‌آید
رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک، عصر دیروز پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: ما چند بار از داوری ضربه خوردیم اما به هیچ وجه راجع به عملکرد داوری صحبت نکردیم و قصد صحبت کردن هم نداریم اما از مسئولان خواهش می‌کنم با مربیانی که قبل از بازی و بعد از بازی درباره داوری صحبت می‌کنند برخورد شود تا دیگر به داور استرس وارد نشود. در این بازی یک پنالتی برای ما نگرفتند و توپ کاملا به دست بازیکن حریف خورد و دستش هم کاملا باز بود. با این حال از همه خواستم کسی درباره داوری صحبت نکند و ما هم نمی‌خواهیم بیش‌تر صحبت کنیم. نمی‌خواهیم از داوری انتقاد و داد و بیداد کنیم. اگر فکرمان در مسائل فنی باشد، فوتبال‌مان پیشرفت می‌کند.برخی‌ها در مسائل فنی موفق نیستند و می‌خواهند با استرس و تنش‌ها خودشان را توجیه کنند یا برنده شوند.او ادامه داد: بس کنید! دیگر به داوران فشار نیاورید. اینجوری نمی‌شود. اکنون کمک داور ویدیویی نیست و حتی اگر بیاید با وجود جنجال‌های فوتبال ایران، باز هم چنین مشکلاتی وجود دارد. من از این فوتبال بدم می‌آید. لطفا بروید و به فکر مسائل فنی باشید. همه داوران ممکن است اشتباه کنند اما مربیان نباید توجیه کنند. اگر رسول خطیبی درباره داوری صحبت کرد بیایید و ۱۰۰ میلیون جریمه کنید.
تارتار: هر کسی که شلوغ کاری می‌کند را
محروم کنید
مهدی تارتار پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل آلومینیوم اراک اظهار کرد: بازی زیبایی را از جانب هر دو تیم ندیدیم. بازی بسیار فیزیکی بود و فکر می‌کنم مساوی هم عادلانه بود چون هر دو تیم موقعیت‌های کمی داشتند. او ادامه داد: در این تاکتیک خوب عمل کردیم و توپ‌های سوم را از حریف عمل کردیم. به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. یکی دو بار کمک داور در اعلام آفساید اشتباه کرد و یکی از آنها موقعیت‌ بسیار خوبی برای ما بود که کمک داور پرچم زد. از او گله مندم اما آقای مهدوی داور بازی عملکرد خوبی داشت و به او خسته نباشید می‌گویم.او درباره اعتراضات مربیان لیگ برتری گفت: اگر VAR بیاید، مربیان دیگر در کنار زمین ادعایی ندارند. از مسئولان عاجزانه خواهش می‌کنم یک بار برای همیشه این اعتراضات را تمام کنید. کاری به اسم‌ها نداشته باشد و هر کسی که دارد شلوغ کاری می‌کند محروم کنید. برخورد شدید باید صورت بگیرد تا دیگر اعتراضات به این گونه نباشد. بهترین راه آمدن کمک داور ویدیویی است اما اگر نمی‌آورند باید برخوردها خیلی شدید باشد.