kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

مسی برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد

 

بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ جهان و برنده توپ طلای مجله فرانسوی فرانس فوتبال دوشنبه شب برگزار شد و طی آن لیونل مسی مهاجم آرژانتینی توانست عنوان برترین بازیکن جهان را کسب کند و توپ طلا را به دست بیاورد.توپ طلای ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و پایان زودهنگام رقابت‌ها در بعضی از کشورها برگزار نشد و حالا بعد از یک سال، بار دیگر این مراسم برگزار شد. لواندوفسکی سال گذشته در مراسم برترین‌های فیفا عنوان بهترین بازیکن سال جهان را کسب کرد.
مسی بعد از دریافت این جایزه بزرگ گفت: کسب هفت توپ طلا دستاوردی باور نکردنی است. هرگز تصور نمی‌کردم که چنین لحظه‌ای را تجربه کنم. به کسب هشتمین توپ طلا فکر نمی‌کنم بلکه تنها روی موفقیت با تیم جدیدم تمرکز می‌کنم. می‌خواهم هر چه سریع‌تر در پاری سن ژرمن جا بیفتم و موفقیت‌های زیادی با تیم به دست آورم.
او ادامه داد: فکر می‌کنم که سال خوبی را با بارسلونا تجربه کردم هر چند که نتوانستیم قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان را به دست آوریم. تا پایان برای قهرمانی در لالیگا جنگیدیم و در نهایت تنها قهرمانی در جام حذفی را کسب کردیم. قهرمانی در «کوپا آمریکا» برای من بسیار مهم بود و در کسب توپ طلا تاثیر بسیار زیادی داشت. این برای من افتخار بزرگی است که نخستین بازیکن تاریخ پاری سن ژرمن شده‌ام که توانسته‌ام این جایزه را کسب کنم. این یک دستاورد استثنایی است.
مسی درباره لواندوفسکی و صلاح گفت: هم صلاح و هم لواندوفسکی این فرصت را دارند که سال بعد برنده توپ طلا شوند. آنها هر دو بازیکنان خوبی هستند که در باشگاه‌های بزرگی بازی می‌کنند. لواندوفسکی فصل خوبی را پشت سر گذاشت. او سال به سال در حال بهتر شدن است و نشان می‌دهد که توانایی بالایی در گل زدن دارد.