kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

درخواست همسر شهید فخری‌زاده از هنرمندان(اخبار ادبی و هنری)

جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و همچنین اهالی رسانه به مناسبت هفتم آذرماه سالگرد شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار کیهان، تعدادی از هنرمندان پیش از ظهر روز دوشنبه هشتم آذرماه و به مناسبت سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه هنرمندانی چون جهانبخش سلطانی (بازیگر سینما و تلویزیون)، حسن صنوبری (شاعر شعر ما زنده به عشقیم در وصف شهید فخری‌زاده)، مهدی نقویان (مستندساز)، حامد مهربانی(مجری صداوسیما) و مرتضی شهریاری (نقاش)، محمدعلی گودینی (نویسنده و برنده جایزه ادبی جلال) و حسین قرایی (مدیرکل روابط عمومی صداوسیما) حضور داشتند.
جهانبخش سلطانی در این دیدار گفت: شهدایی چون شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده در حقیقت شناسنامه و هویت کشور هستند و می‌بایست نام و راه آنها به واسطه هنر برای همگان ماندگار شود.
دراین دیدار همچنین همسر شهید فخری‌زاده بر رسالت هنر برای شناساندن یک عمر جهاد این شهید در راه سربلندی کشورمان تأکید کرد و گفت: این کار بایستی توسط هنرمندان و صداوسیما صورت گیرد.
وی افزود: رسالت شما هنرمندان از این به بعد است که این شهید را به ملت ایران بشناسانید چراکه او ۴۰ سال با جان و دل برای کشور کار کرد و گمنام بود.
وی همچنین گفت: برای اینکه بچه‌هایمان جا پای این‌گونه دانشمندان بگذارند و آنها را بشناسانند باید کار کرد و رسالت این کار با صداوسیماست، رسانه باید به‌ خاطر ملت و آینده کشورمان فیلم اورا بسازد تا ابعاد شخصیتی او نمایان‌تر شود.
در انتهای این دیدار تمثالی از شهید فخری‌زاده که مرتضی شهریاری طراحی کرده بود از سوی جهانبخش سلطانی تقدیم همسر شهید فخری‌زاده شد.