kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
تثبیت صدرنشینی سپاهان در هفته هفتم لیگ برتر

چهارمین تساوی متوالی استقلال مقابل نفت آبادان به ثبت رسید پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت

تیم فوتبال استقلال در هفتمین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر برابر صنعت نفت آبادان متوقف شد تا تیم فرهاد مجیدی در چهارمین بازی متوالی به تساوی برسد و ۸ امتیاز پیاپی از دست بدهد، پرسپولیس هم با کسب دومین پیروزی پیاپی خود توانست به رده دوم جدول صعود کند.

 

سرویس ورزشی-

بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با انجام 5 دیدار آغاز شد. در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته تیم استقلال به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک- یک به پایان رسید.در این بازی که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه تختی آبادان شروع شد، مهدی حنفی (۸) برای صنعت نفت و امیرحسین حسین زاده (۳۹) برای استقلال گلزنی کردند تا آبی پوشان پایتخت از کسب یک پیروزی دیگر بازبمانند. استقلال که در سه بازی گذشته خود در لیگ به تساوی رسیده بود، با کسب نتیجه دیروز مقابل صنعت نفت، به روند نبردن‌های خود ادامه داد و چهارمین تساوی پیاپی خود را کسب کرد. به این ترتیب آبی پوشان پایتخت که شنبه هفته آینده باید با پرسپولیس بازی کنند، ۱۳ امتیازی شدند. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تیمش را برای این بازی با ترکیب زیر روانه میدان کرد: علیرضا رضایی، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند (۷۴- رضا آذری)، مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی، وریا غفوری(کاپیتان) (۷۸- امین قاسمی‌نژاد)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده (۸۸- ارسلان مطهری) و رودی ژستد (۷۴- محمدرضا آزادی)
استقلال گل زودهنگام را جبران کرد
این نیمه با حملات و فشار تیم صنعت نفت آغاز شد و بازیکنان این تیم خیلی زود تیم میهمان را غافلگیر کردند. در دقیقه ۸ این مهدی حنفی بود که پاس طالب ریکانی را با ضربه سر به گوشه دروازه استقلال فرستاد و نفت با یک گل پیش افتاد.استقلال بعد از دریافت این گل چهره هجومی تری به خود گرفت و دروازه تیم حریف را تحت فشار قرار‌داد. در دقیقه ۱۸ شوت سنگین امیرحسین حسین زاده
از کنار دروازه نفت به اوت رفت. در دقیقه ۲۰، استقلال این بار توسط جعفر سلمانی با شوت از راه دور برای گلزنی اقدام کرد اما ضربه سلمانی هم با اختلاف کم راهی اوت شد. فشار استقلال سرانجام در دقیقه ۳۹ به ثمر نشست و پاس در عمق وریا غفوری را امیرحسین حسین زاده به گل تساوی تبدیل کرد تا ۴۵ دقیقه نخست بازی برنده نداشته باشد.
نیمه دوم و حملات بی‌ثمر استقلال
در نیمه دوم استقلال بر بازی مسلط شد و برای پیروزی بر دامنه حملاتش افزود. در دقیقه ۴۸ فرصت خوبی برای حسین‌زاده روی یک کار ترکیبی به دست آمد ولی شوت او راهی اوت شد. فرهاد مجیدی برای افزایش قدرت هجومی تیمش در دقیقه ۷۴ محمدرضا آزادی و رضا آذری را به جای ژستد و رضاوند وارد زمین کرد و این استراتژی باعث شد تا آبی‌ها چند موقعیت خوب گلزنی به دست بیاورند اما قدر این موقعیت‌ها را ندانستند.ضربه یامگا در دقیقه ۷۶ و ضربه مهدی پور در دقیقه ۷۸ بهترین فرصت‌های استقلال در این نیمه بود که توپ این بازیکنان راهی به دروازه صنعت نفت پیدا نکرد تا بازی با همان تساوی یک- یک تمام شود.
اعتراض استقلالی‌ها به قضاوت داور
محمدرضا اکبریان قضاوت این بازی را بر عهده داشت. بازیکنان و مربیان استقلال در دو صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند ولی اکبریان چنین نظری نداشت. این موضوع اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشت. اکبریان در این بازی به محمد بختیاری از صنعت نفت کارت زرد نشان داد.
پیروزی ارزشمند گل گهر در تهران
دیدار دو تیم پیکان و گل گهر در ورزشگاه دستگردی برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر گل گهری‌ها به پایان رسید.در دقیقه ۲۳ امین پورعلی روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه توانست دروازه کرمانشاهی را باز کند تا شاگردان قلعه نویی با یک گل از حریف پیش بیفتند.این دیدار در نهایت با تک گل پورعلی به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه‌نویی ۱۳ امتیازی شوند. پیکانی‌ها نیز پس از این شکست ۱۱ امتیازی باقی ماندند.امیر قلعه‌نویی،‌سرمربی گل‌گهر که از حضورروی نیمکت تیمش محروم است، از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کرد. همچنین وحید‌هاشمیان، ماریو تات و کادرمربی‌گری تیم ملی در ورزشگاه حضور داشتند و بازی را از کنار زمین تماشا می‌کردند.
تیم فوتبال مس رفسنجان که در خانه پذیرای شاگردان رضا عنایتی در تیم هوادار بود موفق شد با یک گل، تیم تهرانی را از پیش رو بردارد.تک گل این دیدار را گادوین منشا در دقیقه ۶۸ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا این دومین هفته متوالی باشد که این بازیکن برای تیمش گلزنی می‌کند.
پای مغانلو به گلزنی باز شد
سپاهان با پیروزی مقابل نساجی جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر را تثبیت کرد. در این دیدار که از ساعت ۱۶ دیروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد تیم میزبان در حالی به پیروزی دو بر صفر رسید که شهریار مغانلو توانست هر دو گل تیمش را در دقایق ۳۰ و ۵۷ به ثمر برساند.مغانلو که از ابتدای فصل گلی برای محرم نویدکیا نزده بود در این دیدار درخشید تا سه امتیاز ارزشمند برای سپاهان در مقابل شاگردان ساکت الهامی کسب کند.
تأخیر ۳۰دقیقه‌ای در بازی پرسپولیس
در آخرین دیدار دیروز تیم پرسپولیس با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان جایگاهی بهتر از استقلال تهران قبل از برگزاری دربی پایتخت پیدا کرد.
این دیدار که قرار بود ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز شود با ناهماهنگی مسئولان سازمان لیگ فوتبال و مخالفت مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مبنی بر ورود تبلیغات محیطی به داخل ورزشگاه با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.
با این حال پرسپولیس با وجود این مشکل توانست بردی یک بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان کسب کند تا با توجه به توقف استقلال مقابل نفت آبادان به جایگاه دوم جدول برسد. مهدی عبدی (۴۹) تک گل این بازی را برای پرسپولیس به ثمر رساند. بدین ترتیب پرسپولیس موفق شد با دو پیروزی یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در هفته‌های پنجم و ششم لیگ، به رده دوم جدول برسد و خود را آماده دیدار شنبه آینده با استقلال کند. یحیی گل محمدی در این دیدار پرسپولیس را با ترکیب حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی (46- سیامک نعمتی)، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا(کاپیتان)، مهدی ترابی (88- علی شجاعی)، وحید امیری، مهدی عبدی (90- علیرضا ابراهیمی) و عیسی آل‌کثیر به میدان فرستاد.
برنامه ادامه دیدارهای هفته هفتم
ﺳﻪشنبه 9 آذر 1400
*پدیده مشهد .......................... فجر سپاسی(ساعت 15)
*آلومینیوم اراک ......................... ذوب آهن (ساعت 15)
*فولاد ................................................ تراکتور (ساعت 16)