kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
دبیرکل عصائب:

تطبیق صددرصدی تعداد آراء در شمارش دستی و ماشینی یعنی تقلب شده

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق ضمن انتقاد از نتایج بازشماری دستی انتخابات و با اعلام اینکه تطابق

۱۰۰ درصدی نتایج انتخابات پس از شمارش دستی مضحک است، گفته بیشتر گروه‌های سیاسی، این نتایج را مردود می‌دانند.
«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه اعتراض‌ها به نتایج انتخابات گفته فلسفه برگزاری انتخابات زودهنگام این بود که این کشور شرایط بهتری داشته باشد. او افزود، با برگزاری چنین انتخاباتی که اعتراضات زیادی علیه آن شکل گرفت، وضعیت عراق بدتر خواهد شد و وضعیت کنونی نیز انسداد سیاسی است. وی با بیان اینکه نحوه برگزاری و نتایج انتخابات، عامل مشکلات کنونی عراق است، خاطر نشان کرد، همه مردم، گروه‌های سیاسی، جامعه مدنی و هیئت سازمان ملل از تخطی‌هایی که در انتخابات صورت گرفت، مطلع هستند. به گزارش فارس، الخزعلی با بیان اینکه تطابق ۱۰۰ درصدی نتایج انتخابات پس از شمارش دستی، مضحک است، تصریح کرد، متهم کردن گروه‌های مقاومت به هدف قرار‌دادن نخست‌وزیر عراق، برای ایجاد بحران بزرگ در عراق است.
گفتنی است، کمیساریای انتخابات عراق، در پاسخ به حدود ۱۴۰۰ درخواست تجدیدنظر از سوی نامزدها و جناح‌های سیاسی، بازشماری آرای ۲۰۰۰ حوزه انتخاباتی را آغاز کرد. این کمیسیاریا چندین بار مدعی شده است که نتایج شمارش دستی آراء با نتایج شمارش الکترونیکی مطابقت دارد. باید توجه کرد که جریانات سیاسی بر ضرورت ابطال نتایج تأکید دارند و متهمان ردیف اول این بحران نزد جریان‌های سیاسی عراق از همان ابتدا کمیساریای انتخابات این کشور و نماینده سازمان ملل برای انتخابات –که قرار بود مانع بروز مشکل در انتخابات باشد!– بوده‌اند.
کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که به شدت به نتایج اخیر انتخابات پارلمانی معترض بوده و تأکید دارد که تقلب گسترده‌ای در جریان رأی‌گیری الکترونیکی صورت گرفته است.