kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
ارتش صهیونیستی:

در صورت شروع انتفاضه جدید اسرائیل بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد

مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که در صورت وقوع انتفاضه جدید فلسطین، اسرائیل بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.


رژیم صهیونیستی همواره از شروع انتفاضه‌ای جدید در کرانه باختری هراس داشته است. چرا که این رژیم در زمنیه‌های مختلف با ضعف‌های بنیادینی مواجه شده و انتفاضه جدید می‌تواند این رژیم را با چالش‌های بزرگی مواجه کند. حوادث چند روز گذشته در اراضی اشغالی و به ویژه عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینیان در قدس، نگرانی محافل صهیونیستی درخصوص تشدید اوضاع و احتمال وقوع انتفاضه سوم را برانگیخته است. محافل امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که فعالیت‌های جنبش حماس در قدس اشغالی یادآور تحرکات این جنبش در دوره انتفاضه اول فلسطینیان است. منابع امنیتی صهیونیستی اعلام کردند که حماس فعالیت‌های خود را بدون وقفه در مقیاس وسیعی انجام می‌دهد؛ بدون اینکه نهادها و نیروهای امنیتی اسرائیل توانایی توقف فعالیت‌های این جنبش که بر اساس یک استراتژی ملی، مذهبی و ایدئولوژیک به دنبال گسترش نفوذ خود است، را داشته باشند.
در همین راستا ژنرال «نیتزان نوریل»، فرمانده بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی «معاریو» گفت:
« شرایط برای وقوع انتفاضه جدید فلسطین مهیا شده است و فضای حاکم بر مناطق فلسطینی این موضوع را تأیید می‌کند. عمده‌ترین محرک انتفاضه جدید فلسطینی‌ها به دلایل مذهبی بر می‌گردد و بخش کمی از آن مربوط به تحولات سیاسی است. اما همه عناصر و شاخص‌های موجود حاکی از وقوع انتفاضه جدید فلسطین در آینده نزدیک است و همین امر چالش بزرگی را در برابر اسرائیل در چگونگی آماده شدن جهت مقابله با این شرایط به وجود می‌آورد.» این ژنرال صهیونیست افزود: «در صورت وقوع این انتفاضه فلسطین، اسرائیل بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد؛ همانند اتفاقی که در جنگ اخیر افتاد. با وجود پیشنهادات مختلفی که در روزهای اخیر درخصوص جلوگیری از ورود سلاح فلسطینیان به مسجدالاقصی، در محافل اسرائیلی مطرح شده اما هیچ راه صددرصد مؤثری برای جلوگیری از رسیدن سلاح به دست فلسطینیان وجود ندارد.»